Vanzarile grupului Romaqua, companie romaneasca ce detine brandurile Borsesc, Aquatique, Stanceni, Giusto, Albacher, Dorfer si Muhlbacher, au crescut in prima jumatate a anului 2017 cu 10% fata de anul anterior, a declarat Radu Lazaroiu, director general Romaqua. Acesta a adaugat ca, in sezonul cald, vanzarile de apa minerala cresc cu pana la 20%, in timp ce bauturile alcoolice inregistreaza cresteri de pana la 40%.

Daca anul trecut, producatorul roman obtinea o cifra de afaceri de 693 milioane lei, pentru 2017 grupul Romaqua tinteste afaceri de peste 700 milioane lei. “Suntem in grafic, in prima jumatate a anului vanzarile au crescut cu 10%”, a adaugat Radu Lazaroiu.

Dintre categoriile de produse comercializate de Romaqua, apele minerale inregistreaza cele mai mari vanzari, urmate de bauturile alcoolice – berea – iar apoi bauturile racoritoare. De altfel, in perioada verii, vanzarile de apa minerala cresc cu 20%, iar cele de bere cu 40%. Vanzarile de bauturi racoritoare sunt mai constante pe toata perioada anului, in sezonul cald inregistrand o crestere de pana la 10%.

In zece ani, Aquatique a ajuns sa detina 18% din cifra totala

Pe piata apelor imbuteliate, grupul Romaqua detine o cota de piata de 25-27%, in timp ce pe piata apelor minerale reprezinta un procent de 40%, dintre care brandul Aquatique reprezinta 5%, potrivit datelor companiei pe perioada ianuarie-mai 2017.

De altfel, vanzarile brandului Aquatique au reprezentat anul trecut 18% din cifra de afaceri a grupului si s-au ridicat la 124 milioane lei. Tot anul trecut, vanzarile de apa Aquatique au crescut cu 50%, iar pentru 2017 producator estimeaza o crestere similara.

“Daca in 2007 am imbuteliat 7 milioane de litri de apa oligominerala naturala Aquatique, in 2016 am ajuns sa imbuteliem 45 milioane litri. Pentru un brand atat de tanar precum Aquatique rezultatele sunt mai mult decat multumitoare. In fiecare din ultimii trei ani, vanzarile au crescut cu 50%, iar anul acesta ne dorim sa vindem peste 65 milioane de litri”, a declarat Radu Lazaroiu.

De-a lungul celor zece ani de existenta, grupul a investit circa 30 de milioane euro in brandul Aquatique. Brandul de apa minerala este exportat in tari precum SUA, China, Taiwan sau Marea Britanie, insa procentul exporturilor este unul mic, de aproximativ 5% din totalul vanzarilor. “Oriunde este Borsec, este si Aquatique. Vrem sa crestem acest procent. Se patrunde foarte greu pe o piata externa. Investitia este undeva la 50-60 milioane euro, dubla fata de piata romaneasca, pentru a te pozitiona pe piata ca un brand relevant si a prinde o productie de 40 milioane litri pe an”, a adaugat Radu Lazaroiu.

Romaqua Group, companie cu capital autohton privat, cu 19 ani de activitate, are in portofoliu bran­duri de succes: Borsec (ape minerale na­turale), Stanceni (apa mi­ne­rala naturala), Aquatique (apa minerala na­tu­rala oli­gominerala), Giusto (bauturi racoritoare), Giusto Natura (bauturi racoritoare plate), Albacher, Dorfer si Muhlbacher (bere). Borsec este liderul pietei de ape minerale naturale, iar Giusto Natura liderul pietei de bauturi racoritoare plate (still drinks). Romaqua Group are peste 2.000 de angajati si o cifra de afaceri de peste 155 milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri