Potrivit lui Boros, acest fenomen s-a manifestat cu precadere in ultimii 10 ani si este de asteptat ca aceasta tendinta sa se manifeste si in urmatoarea perioada. "Numarul firmelor care apartin femeilor este in crestere. Mai mult rata de supravietuire a companiilor conduse de femei este mai mare decat cea a firmelor conduse de barbati", a declarat expertul la Agentia pentru intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), Mihaela Cristea. Ea a explicat aceasta situatie prin faptul ca femeile sunt mult mai prudente si folosesc un management al riscului adecvat.

Majoriatea femeilor manageri se orienteaza catre industria usoara (textile, incaltaminte, cosmetice, servicii), dar sunt mai putin active in cercetare, industria petroliera si constructii, conform unei cercetari sociologice realizata de ANIMMC, informeaza NewsIn.

Principalul avantaj al femeilor in afaceri este constiinciozitatea, dinamismul si farmecul personal, cele mai putin invocate avantaje fiind inteligenta, intuitia, simtul de raspundere si tenacitatea, arata studiul realizat de Agentie.

In ceea ce priveste politica de personal, majoritatea firmelor conduse de femei au unu sau doi angajati, iar procentul angajatilor femei scade invers proportional cu marimea firmei (o rata de 17% puncte procentuale functie de clasa de marime), potrivit cercetarii.

Citeste si:

Peste trei sferturi din femeile implicate in microintreprinderi au copii, majoritatea fiind peste 16 ani, reiese din sondajul Agentiei. Majoritatea se ocupa personal de ingrijirea copiilor, procentul maxim fiind in agricultura 100%. Mai putin de 10% dintre dintre intervievate au raspuns ca sunt discriminate in afaceri, aceasta situatie fiind mai prezenta in agricultura, a declarat Cristea.

In cazul unor probleme de lichiditate, firmele conduse de femei prefera sa plateasca mai intai imprumuturile contractate si impozitele catre bugetul consolidat de stat, inaintea salariilor propriilor angajati. Cele mai frecvent amanate plati sunt cele catre furnizori, fiind urmate de taxele locale, plata salariilor, impozitul pe venit si imprumuturi, arata cercetarea ANIMMC.

Agentia a alocat, in anul 2006, un buget de 500.000 de euro pentru programul de dezvoltare al culturii antreprenoriale in randul femeilor manageri, obiectivul fiind sa faciliteze mobilitatea femeilor pe piata fortei de munca si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale.