Veniturile Tarom au crescut in ultima perioada, dupa ce au inregistrat o scadere in luna octombrie, in urma deciziei de a reduce pretul biletelor de avion pentru rutele interne cu 50%, potrivit ministrului transporturilor, Radu Berceanu.

Ministrul a spus ca nu se astepta la o cresterea imediata a veniturilor companiei. "Situatia a revenit rapid la normal, chiar mai repede decat ne-am asteptat", a declarat Berceanu citat de NewsIn, aratandu-si disponibilitatea de a mentine tarife intermediare (reduse, dar cu mai putin de 50%), pentru cursele care s-au dovedit profitabile in urma acestui experiment.

In opinia ministrului, veniturile comapaniei au scazut initial nu doar din cauza reducerii preturilor biletelor, ci si din cauza lipsei de informare a calatorilor, care nu stiau ca pretul biletelor a scazut. Berceanu a anuntat totodata ca se va face o analiza a veniturilor obtinute in decembrie 2006, comparativ cu perioada similara din 2004 si 2005.

Ministrul a anutat la inceputul lunii octombrie ca, incepand cu 15 octombrie, Tarom va reduce la jumatate pretul biletelor pe rutele interne. "Vrem sa facem o verificare practica a faptului ca mai multi pasageri cu bilete ieftine aduc acelasi profit ca pasagerii putini care cumpara bilete scumpe", a justificat atunci Radu Berceanu aceasta initiativa.

Au fost inaugurate primele vagoane business class

Citeste si:

Primele cinci vagoane de clasa business, din care doua resturant, au fost inaugurate marti, in Gara de Nord, in prezenta ministrului Berceanu, vagoanele urmand sa fie incluse in trenurile de lung parcurs dupa 1 decembrie 2006. Reprezentantii CFR Calatori au precizat ca valoarea investitiei a fost intre 450.000 si 500.000 de euro pentru un vagon.

"Aceste vagoane au fost refacute in conditii foarte bune si ofera o comoditate ridicata, calatorii urmand sa decida cat de eficiente sunt. Primul traseu va fi facut in aceasta dupa-amiaza spre Buftea, urmand sa intre in exploatare de la 1 decembrie. Doua-trei vagoane vor pleca la Alba-Iulia pe 1 decembrie, pentru oficialii care vor sa participe la festivitatile cu ocazia zilei nationale", a declarat Berceanu, citat de NewsIn. Ministrul a mai spus ca anul viitor se va verifica ce intervale ale saptamanii si ce destinatii sunt cele mai cautate, pentru a stabili orarul si rutele unde vor fi utilizate aceste vagoane.

Vagoanele business vor fi introduse in trenurile de lung parcurs, iar destinatiile interne cu trafic potential vor fi catre Brasov, Cluj-Napoca, Oradea, Timisoara, Arad, Suceava, Iasi sau Constanta. Modernizarile au fost realizate in atelierele CFR Grivita, iar serviciul business va fi de doua tipuri, standard si standard exclusive.

Vagoanele vor oferi facilitati care nu exista la vagoanele intercity de clasa I, iar dotarile vor consta in monitoare video pentru pasageri, acces wireless la internet, scaune confortabile din piele sau plus, instalatii de climatizare, precum si facilitati pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii.

In ceea ce priveste tarifele, acestea vor fi in fuctie de destinatie. Directorul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, a precizat ca pentru clasa business se va plati un supliment, oferind exemplul traseului Bucuresti-Brasov, unde acest supliment ar putea valoara intre 45 si 50 lei noi. in plus, calatorii vor beneficia de un pachet de servicii care include un sandvis si o apa minerala.