“Super Diesel Euro 5 vine in intampinarea noilor motoare diesel, care urmaresc reducerea emisiilor de noxe. Pentru acesta estimam o crestere cu 10% a volumului vanzarilor pe segmentul de motorina, tinand cont ca acesta poate fi utilizat in conditii excelente pana la -26 grade Celsius”, a declarat Dan Rosu, noul director general al Rompetrol Downstream.

Carburantul, cu un continut scazut de sulf (concentratie mai mica de 10 ppm), este destinat tuturor autovehiculelor dotate cu catalizator si motoare cu injectie, avand un rol important in diminuarea efectului de sera si a cresterii calitatii aerului.

“Pentru inceput, carburantul va fi disponibil in aproximativ 60 de statii proprii si va inlocui treptat motorina Euro 4. Pana la finele anului, Super Diesel Euro 5 va fi comercializat in intreaga retea proprie de benzinarii Rompetrol”, adauga Dan Rosu.

Citeste si:

Ponderea noului carburant, realizat de Rompetrol Rafinare (rafinaria Petromidia), in productia de motorina a acesteia se inscrie pe un trend ascendent, urmand sa ajunga in perioada urmatoare la aproximativ 35%. Trecerea la acest carburant confirma nivelul de performanta a rafinariei, dupa ce la finele anului trecut intreaga productie de motorine s-a aliniat standardul Euro 4 (cu un continut de sulf mai mic de 50 ppm).

Rompetrol comercializeaza din luna octombrie in statiile proprii si partenere exclusiv produse Euro 4. Schimbarea s-a realizat odata cu lansarea unei noi game de carburanti care asigura protectia motorului: Efix (benzina fara plumb cu cifra octanica 95, standard Euro 4 si cu rol de protectie a motorului) si Efix Diesel (standard Euro 4 si rol de protectie a motorului).

Sortimentele de carburanti disponibile, din 15 decembrie, in reteaua Rompetrol vor fi: Efix, Efix Diesel, Premium E4 (benzina cu cifra octanica 95, standard Euro 4), Super Euro 98 (benzina fara plumb cu cifra octanica 98, standard Euro 4) si Super Diesel Euro 5.