Piata odorizantelor auto a scazut cu 5% in volum si 1% in valoare in intervalul noiembrie 2005 - octombrie 2006, comparativ cu perioada noiembrie 2004 - octombrie 2005, insa viitorul ar putea aduce o crestere a acestui segment, conform unui studiu prezentat de MEMRB.

Scaderea pietei de odorizante auto ar putea fi explicata prin faptul ca multe canale de vanzare nu sunt inca incluse in datele MEMRB si acestea cresc ca importanta in vanzarile de odorizante auto. Un exemplu concludent ar fi benzinariile. O alta posibila explicatie ar putea fi faptul ca in ultima perioada a crescut ponderea “braduletilor”, a “saculetilor cu plante” si a altor produse asa-zis odorizante de calitate indoielnica, ce se comercializeaza “la coltul strazii” si care nu sunt monitorizate de studiile de retail si audit, precizeaza cercetarea MEMRB.

Liderul pietei de odorizante auto este marca Ambi Pur Car, cu o cota de piata valorica de 81,8% in septembrie – octombrie 2006, conform datelor MEMRB.

Citeste si:

Autorii studiului estimeaza ca in viitor piata ar putea sa-si reia cresterea prin atragerea de noi consumatori proprietari de automobile, in special femei, dar si datorita prognozelor optimiste legate de evolutia pietei auto in tara.

In plus, piata odorizantelor pentru masini va fi impulsionata de cresterea puterii de cumparare a clientilor si de orientarea acestora catre produse mai scumpe de calitate superioara.

Compania specializata in studii de piata atrage atentia ca "exista si factori care pot influenta in mod negativ piata, unul dintre acestia fiind produsele contrafacute, care seamana foarte mult ca design, dar sunt cu mult inferioare calitativ fata de produsele originale."