Compania Blue Air, verificata in aceasta perioada de AACR, a anuntat ca va continua sa opereze in Romania conform graficul stabilit, neexistand niciun fel de disfunctionalitati, potrivit unui comunicat de presa de compania aeriana.

Potrivit comunicatului de presa, in ciuda celor intamplate in ultima perioada cu companiile Club Air si Air Madrid, Blue Air va opera in continuare conform orarelor stabilite, neexistand nicun fel de disfunctionalitati sau impedimente.

"Blue Air a fost auditata si monitorizata permanent de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), precum si de catre institutiile similare din tarile in care efectuam zboruri, rezultatele fiind pozitive. Certificatul de operator aerian (AOC) a fost reinnoit in data de 5 decembrie 2006", se arata in comunicatul companiei. in luna decembrie a.c., Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei (EASA), asociatie din care Romania face parte, a verificat activitatea companiei aeriene, rezultatul fiind pozitiv, conform aceluiasi comunicat.

Surse din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) au declarat, luni, pentru NewsIn, ca ministrul Radu Berceanu a dat luni un ordin pentru efectuarea unor verificari la companiile aeriene romanesti, ca urmare suspendarii la sfarsitul saptamanii trecute a curselor Air Madrid si Club Air.

Citeste si:

Verificarile vor fi efectuate timp de o saptamana de specialistii din cadrul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, urmand ca la sfarsitul lunii ianuarie sa fie facut public raportul final. Companiile care vor fi verificate de specialistii AARC sunt Tarom, Carpatair si Blue Air.

Saptamana trecuta, Carpatair a avut probleme, un avion al companiei cu 23 de persoane la bord si un echipaj format din trei membri, avand ca destinatie Timisoara, a aterizat de urgenta pe aeroportul din Budapesta. Conform primelor cercetari, cauza aterizarii fortate a fost o defectiune la unul dintre motoarele de pe partea dreapta care fusese schimbat recent. Pasagerii aflati in avion au ajuns la Timisoara la bordul unei alte aeronave.

La inceputul lunii decembrie, avionul compania Blue Air care venea de la Torino a aterizat pe aeroportul Arad pentru ca nu putea ateriza la Bucuresti, unde ar fi trebuit, din cauza cetii. Calatorii s-au declarat nemultumiti pentru ca nu li s-au asigurat conditiile minime de cazare si ca nu li s-a oferit alt mijloc de transport catre Bucuresti, pe cale rutiera. Ulterior cativa cetateni italieni au formulat o plangere catre ambasada Italiei la Bucuresti, impotriva companiei Blue Air. Referitor la acest incident, Berceanu a precizat ca firma nu avea o aeronava a carei aparatura sa ii permita sa aterizeze in conditii de vizibilitate minima, iar pilotul nu era calificat pentru aceasta operatiune.

La sfarsitul saptamanii trecute, Ambasada Spaniei a notificat ministerul ca Air Madrid nu va mai efectura curse in Romania din cauza unor probleme descoperite de Ministerul Economiei si Transporturilor din Spania care a decis sa retraga companiei licenta de zbor. Din aceasta cauza, peste 200 de romani care au vrut sa se intoarca acasa de sarbatori au ramas blocati pe aeroporturile din Barcelona si in Brajas, din Madrid. De asemenea, pentru Club Air, care opera pe aeroporturile Baneasa, Timisoara si Bacau, Autoritatea Aeronautica Italiana a decis sa suspende licenta pentru nerespectarea normelor de siguranta.