In perioada ramasa pana la deschiderea oficiala a magazinului, estimata pentru lunile martie-aprilie 2007, IKEA va finaliza lucrarile de amenajare din interior. Suma totala ce va fi investita in magazinul IKEA se ridica la aproximativ 25 milioane euro, incluzand atat constructia cat si amenajarea magazinului. Magazinul va fi deservit la deschidere de 420 de angajati, din care aproximativ 180 au fost angajati deja.

Echipa din Romania este sprijinita in momentul de fata pentru finalizarea magazinului din Baneasa de o echipa de specialisti in proiecte de deschidere de magazine IKEA, delegata de Inter IKEA Systems B.V., compania francizoare si posesoare a conceptului IKEA. Aceasta practica este des intalnita in reteaua de magazine IKEA din lume, respectand unul dintre principiile de baza ale conceptului pe care este intemeiata compania: impartasirea ideilor si experientei, folosirea solutiilor dovedite in timp ca fiind eficiente.

O parte din personalul IKEA, in special cel din departamentele care se ocupa de operarea magazinului, si-au mutat deja sediul in viitorul magazin, urmand ca pe parcursul urmatoarelor 2 luni acestora sa li se alature intreaga echipa manageriala a IKEA Romania.

Magazinele IKEA din intreaga lume functioneaza pe baza unui concept unic, ce a fost dezvoltat de fondatorul companiei, Ingvar Kamprad, inca din 1943, acela de a oferi mobilier de calitate la preturi suficient de mici pentru a fi accesibile unui numar cat mai mare de oameni. La baza acestui concept sta parteneriatul dintre IKEA, pe de o parte, si consumator, pe de alta parte, care are drept scop optimizarea costurilor si, ca urmare, reducerea preturilor.

Citeste si:

Astfel, produsele sunt proiectate de catre designerii IKEA impreuna cu furnizorii, in concordanta cu capabilitatile liniilor de productie, punandu-se mare accent accent pe folosirea optima si prelucrarea ingenioasa a materialelor cu scopul final de a reduce si optimiza costurile.

Transportul si depozitarea sunt realizate cu pierderi minime de spatiu (datorita modului de ambalare a produselor in pachete plate). in acelasi timp, gama larga de produse prezente in toate magazinele IKEA din lume permite negocierea unor cantitati foarte mari si pe termen lung cu furnizorii, avand ca urmare realizarea unor economii de scara considerabile si conducand, implicit, la reducerea costurilor.

Pe de alta parte, cumparatorii, parteneri in cadrul conceptului IKEA, isi aleg produsele pe care vor sa le cumpere mai intai din catalogul IKEA, pe care il primesc anual gratuit acasa, iar apoi din magazin, folosindu-se de informatiile complete de pe eticheta de pret. Ei ridica singuri produsele din departamentul de Autoservire si apoi isi transporta produsele cumparate acasa (datorita pachetelor plate, este suficient un autoturism obisnuit) si le asambleaza singuri (instructiunile de asamblare sunt foarte simple si pe intelesul tuturor), contribuind astfel la mentinerea preturilor la un nivel scazut.