Actionarii Albalact au aprobat majorarea capitalului social de la 9.43 milioane lei, la 20.29 milioane lei, prin emisiunea unui numar de 108.552.532 actiuni nominative, cu valoarea nominala de 0,1000 lei si valoarea de emisiune de 0,1000 lei.

''Suplimentarea capitalului social al Albalact este necesara, in conditiile in care compania va deschide, la mijlocul acestui an, o noua fabrica la Alba Iulia – una dintre cele mai moderne unitati de productie lactate din Europa de Est. Costurile amenajarii noii fabrici, care respecta toate cerintele Uniunii Europene in domeniu, se ridica la aproape 8 milioane de euro. Albalact va investi, de asemenea, in logistica si marketing pentru a sustine dezvoltarea si extinderea parteneriatelor cu diferite canale de distributie“, a precizat pentru Wall-Street, Traian Simion, director comercial Albalact.

Piata romaneasca a lactatelor ruleaza anual 800 de milioane de euro, iar daca tinem cont ca sectorul lactatelor este in plina dezvoltare, este important de stiut ca anul acesta, companiile de profil din industria romaneasca au investit peste 300 de milioane de euro pentru cresterea si diversificarea productiei. “Pentru acest an, specialistii prevad o crestere si mai accentuata a sectorului, mai ales ca numeroase companii straine sunt dispuse sa investeasca sume ridicate, dat fiind potentialul urias al pietei romanesti. Specialistii estimeaza ca piata produselor lactate va trece in urmatorii trei ani de 1 miliard de euro, in timp ce industria va procesa 2 miliarde de litri de lapte anual'', a mai precizat Traian Simion.

Citeste si:

Actiunile Albalact s-au scumpit cu 13,1%

Cu ocazia maririi de capital, titlurile producatorului de lactate Albalact s-au scumpit cu 13,1% fata de ultima cotatie si au dominta piata Rasdaq cu schimburi de 1,12 milioane lei, dupa ce compania a anuntat o majorare de capital cu 10.85 milioane lei. Actiunile Albalact au inchis sedinta la 1,64 lei dupa ce in timpul acesteia au atins o cotatie maxima de 1,70 lei. in sedinta din 24 ianuarie, anterior suspendarii tranzactiilor in vederea desfasurarii adunarii generale a actionarilor, cotatia Albalact a fost de 1,45 lei.

Rezultatele financiare ale companiei Albalact au depasit asteptarile in 2006, dupa ce compania a lansat brand-ul Zuzu, cu 23 de sortimente de lactate proaspete si creat pentru un segment mai mare si mai diversificat de consumatori. Datele preliminare pe intreg anul 2006 arata ca cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 70% anul trecut, de la 16.82 milioane euro in 2005, la 29.08 milioane euro in 2006. Aceleasi estimari raportate la finele anului 2006 indica o majorare a profitului cu 64%, de la 850.000 euro in 2005, la peste 1.300.000 euro in 2006. Compania Albalact-Alba Iulia a fost infiintata in anul 1975, iar in 1999 a fost privatizata.