Oriflame Romania, unul din principalii jucatori pe piata cosmeticelor, a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 100,76 milioane lei (29,66 milioane euro), in crestere cu 17% comparativ cu anul 2005, potrivit directorului general al companiei, Monica Tatoiu. “Suntem numarul unu in Europa in ceea ce priveste procentul vanzarilor online din totalul cifrei de afaceri”, a declarat pentru Wall-Street Monica Tatoiu.

Oriflame a introdus vanzarile online in 2005, acestea reprezentand anul trecut 85% din totalul vanzarilor din punct de vedere al valorii si aproximativ 80% din punct de vedere al numarului de comenzi. Monica Tatoiu mizeaza pe cresterea segmentului si in anii urmatori, tinerii fiind atrasi tot mai mult de "ecran". "Comunicarea si promovarea se face online si la TV, tinerii citesc mai usor un ecran decat o reclama clasica in print. In zece ani piata de promovare pe print va disparea", considera directorul Oriflame.

Oficialul companiei a mai precizat ca nu poate face estimari privind evolutia afacerilor in acest an, motivul fiind listarea companiei la bursa din Stockholm. Monica Tatoiu are insa un obiectiv personal pentru acest an: construirea unui sistem de distributie puternic, acesta fiind unul din punctele slabe ale companiei.

Citeste si:

“In acest moment distribuitorii sunt foarte greu de gasit, chiar si pentru Bucuresti. Multinationalele prezente pe piata practica preturi foarte mari iar la nivel local se intalnesc multi escroci. Spre exemplu, in Bucuresti, un colet ar trebui transportat, indiferent de greutate, cu 1,5 euro, iar companiile percep patru - cinci euro”, a explicat Monica Tatoiu.

Grupul Oriflame a inregistrat in 2006, la nivel mondial, vanzari de 917,9 milioane euro, in crestere cu 18% comparativ cu anul 2005, si un profit de 93,5 milioane de euro, cu trei procente mai mult decat in 2005. Pe termen mediu, Oriflame isi propune sa inregistreze cresteri anuale ale vanzarilor de 5-10%. Conducerea companiei va propune acordarea unor dividente de 1,01 euro pe actiune.