Michelin a obtinut in 2006 la cele trei fabrici din tara o cifra de afaceri cu 30% mai mare decat in 2005, cand acest indicator a fost de 200 milioane euro. "Din pacate 2006 nu a fost un an profitabil din cauza cresterii preturilor materiilor prime, crestere care ne-a depasit cu mult asteptarile", a spus potrivit NewsIn, Jean Marc Gebhart, presedinte al Michelin Romania.

El a adaugat ca anul trecut a fost neprofitabil si din cauza ca "nivelul exporturilor de anvelope catre SUA a fost mai scazut deoarece si acolo cererea s-a diminuat" El a mentionat insa ca "atunci cand ne instalam pe o piata ne putem permite sase, sapte sau opt ani fara profit, iar rentabilitatea investitiilor se va vedea in cativa ani", a mai spus presedintele Michelin Romania la The Money Channel.

Aproximativ 30% din cifra de afaceri a Michelin Romania a fost constituita de vanzarile de anvelope catre Romania si zona Balcanilor, in timp ce restul de 70% a provenit in special din exporturile catre America de Nord. Michelin a produs anul trecut in Romania peste trei milioane de anvelope, iar 70% dintre automobilele Dacia Logan produse la Mioveni au pneuri Michelin.

Citeste si:

Gebhart a spus ca tinta Michelin este de a-si dublu productia din Romania in urmatorii cinci-zece ani, fara insa a creste numarul de angajati. "Anul acesta ne vom stabiliza in jurul unei cifre de 4.000 de angajati in Romania (...) Dublarea productiei in cinci - zece ani fara a mari numarul de angajati inseamna dublarea productivitatii", a adaugat presedintele filialei romane a producatorului de anvelope.

Michelin are in Romania trei uzine, dintre care doua produc anvelope (Victoria Floresti si Silvana Zalau - ambele preluate in 2001 de la grupul Tofan) si Romsteel Cord Zalau - fabrica de cord metalic, investitie greenfield a grupul francez. Michelin a investit in Romania peste 150 milioane euro in cei sase ani de prezenta pe piata.

Grupul Michelin are pe plan mondial 74 de uzine de productie in 19 tari unde lucreaza aproximativ 115.000 angajati.