"Piata produselor dermocosmetice se situeaza undeva intre 15 si 17 milioane de euro", estimeaza Andreea-Cristina Pata, Senior Brand Manager Sensiblu.

"Este cea mai dinamica piata din sectorul cosmeticelor. Estimam o crestere de 40% in 2006", sustine Rucsandra Hurezeanu, director general Ivatherm, prima companie romaneasca producatoare de dermocosmetice.

Din pacate, in acest moment, nu exista firme de auditare specializate pe acest segment si, implicit, nici cifre pertinente care sa ofere o viziune clara asupra pietei de dermocosmetice.

Referitor la marja de profit a acestui tip de business, Rucsandra Hurezeanu este de parere ca "industria cosmeticelor este una foarte profitabila la fel ca si cea farmaceutica. Insa investitia in marketing si promovare este importanta, asa incat nu putem vorbi de profituri mari in primii ani de la lansare".

Dermato-cosmeticele reprezinta, asa cum sugereaza si denumirea, un hibrid intre produsele cosmetice si cele medicale, sunt comercializate in farmacii si, uneori, prescrise chiar de dermatologi. Ingredientul comun al acestora este apa termala, ale carei proprietati terapeutice sunt recunoscute din cele mai vechi timpuri.

Piata de cosmetice este segmentata in produse de mass market, produse dermocosmetice si produse de lux. Cosmeticele de supermarket sunt produsele vandute in supermarketuri si au pretul cel mai mic (intre 3-10 euro). Dermatocosmeticele sunt cosmeticele prescrise de dermatologi sau recomandate de farmacisti, sunt hipoalergenice, noncomedogene si testate dermatologic, iar pretul lor este unul de mijloc (intre 10 si 20 euro). Cosmeticele de lux sunt vandute exclusiv in magazine specializate si saloane de cosmetica la preturi mult mai mari (intre 50 si 300 euro).

Segmentul tinta al acestui tip de business este reprezentat de "persoanele de sex feminin din clasa de mijloc, informate, care cauta produse de calitate, recomandate de farmacisti sau de medici. Acest lucru le ofera o siguranta a alegerii in concordanta cu nevoile lor", este de parere Rucsandra Hurezeanu.

"In plus, clientul din Romania este din ce in ce mai educat si mai interesat de utilizarea produselor de health&beauty diferentiate pe nevoi speciale, altfel decat produsele de masa care se afla in ofertele de supermarket", sustine Oana Becarian, Marketing Coordinator Help Net Farma SA.

Citeste si:

Francezii domina piata, branduri precum Vichy, Avene sau RoC putandu-se lauda cu o experienta de zeci ani in domeniu. In ciuda acestui fapt, in toamna anului 2005 a fost lansat pe piata un concurent pe masura rivalilor sai, Ivatherm, 100% romanesc, care a cunoscut o dinamica accelerata.

Cu o cifra de afaceri de aproape 1 milion de euro, si o cota de piata estimata la 5-10%, Ivatherm se situeaza, la numai 1 an si jumatate de la lansare, intre primii 5 jucatori din industria autohtona de profil, inaintea multor laboratoare franceze renumite prezente de mai multi ani pe piata. "Obiectivul nostru este dublarea cifrei de afaceri, atat prin cresterea vanzarilor produselor existente, cat si prin lansarea a 10 produse noi care sa completeze gama", a declarat directorul general al Ivatherm.

Dermocosmeticele produse de Ivatherm in colaborare cu Laboratoarele Carmain din Franta, imbina calitatile deosebite ale apei termo-minerale Herculane, ce are proprietati antiinflamatorii extraordinare, cu cele ale unor compusi activi de ultima generatie. "Strategia abordata de companie in primul an de activitate a fost de a medicaliza produsele prin promovare intensa la medici si farmacisti, astfel ca, in prezent, Ivatherm mizeaza pe o prezenta mai frecventa si mai eficienta decat concurenta in agenda cadrelor medicale", sustine Rucsandra Hurezeanu.

Aceste produse reprezinta un procent destul de important si in totalul cifrei de afaceri a farmaciilor. "Din totalul de produse non-pharma, dermato-cosmeticele ocupa peste 25%, si se afla in continuare pe un trend ascendent care se va simti si in urmatorii 5 ani. Aceasta crestere este reflectata in primul rand de puterea de cumparare a romancelor, emaciparea lor si descoperirea unor nevoi specifice", sustine Andreea-Cristina Pata, Senior Brand Manager Sensiblu.

"Dermocosmeticele detin o pondere importanta din vanzari, bugetata in 2007 la 20 de procente din incasari", afirma Oana Becarian, Marketing Coordinator Help Net Farma SA.

In farmaciile Help Net sunt disponibile toate marcile importante si, potrivit datelor, cremele de fata (SkinCode, Nature's sau Vichy) sunt cele mai cautate produse dermocosmetice, urmate de produsele pentru ingrijirea parului (Foltene) si produsele antiacneice.

Ca o dovada a atentiei de care se bucura in prezent dermocosmeticele, Help Net a creat un spatiu special in farmaciile sale, numit DERMOTHERAPY, unde consumatorii pot discuta cu un beauty adviser si isi pot determina cu exactitate tipul de ten. In urma acestui procedeu numit dermoanaliza, specialistul recomanda produsele potrivite caracteristicilor particulare ale fiecarei persoane in parte.

Aparatul, numit dermoanalizator, masoara hidratarea, cantitatea de sebum de pe piele, scalp si par, gradul de pigmentare (ce faciliteaza alegerea de produse solare adecvate tipului de piele) si elasticitatea, adica varsta reala a pielii. Dermoanalizatorul poate identifica opt tipologii diferite, ceea ce permite o consiliere individualizata, incepand cu produsele de demachiere pana la cremele de hidratare sau mastile de par.