Piata bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut anul trecut cu 17,4% ca valoare si cu 6,1% ca volum, fata de 2005, cresterea fiind generata atat de segmentul produselor alimentare, cat si de cel al bunurilor nealimentare, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata, MEMRB.

Produsele alimentare au inregistrat anul trecut cresteri cu 11,8% in volum si cu 21,1% in valoare, iar produsele nealimentare au crescut cu 13% in valoare si cu 9,4% in volum, potrivit studiului citat de NewsIn. Bauturile au inregistrat anul trecut o scadere cu 0,2% in volum, insa ca valoare au crescut cu 15% fata de 2005. in cazul produselor alimentare, carnea si ciocolata au inregistrat cele mai mari cresteri.

Supermarketurile au fost canalul de vanzare care a inregistrat cele mai mari cresteri atat ca volum cat si ca valoare. in privinta volumului de vanzari, cota supermarketurilor a ajuns la 18,2% in 2006, fata de 12,1% in 2005, iar ca valoare a crescut anul trecut la 22,1% fata de 15% cota raportata in 2005. Supermarketurile au luat din cota de piata a chioscurilor si magazinelor alimentare de proximitate. Volumul vanzarilor prin intermediul chioscurilor a scazut anul trecut la 9%, de la 11,% in 2005, iar valoarea acestora s-a redus la 7% de la 8,5%, potrivit studiului MEMRB.

Din volumul total al pietei bunurilor de larg consum, 47,3% au reprezentat bauturile, 14,7% produsele nealimentare si 38% cele alimentare. Din valoarea totala a pietei bunurilor de larg consum, 44,3% au reprezentat bauturile, 16,2% produsele nealimentare si 39,5% cele alimentare. Studiul nu a luat in calcul hipermarketurile si retelele cash&carry.