Potrivit presedintelului PNVV, producatorii au inceput promotiile pentru vanzarea vinurilor, iar consumatorul va avea surpriza sa gaseasca diferite pachete, fie cu o sticla de vin cadou, fie cu apa minerala. Ceea ce inseamna ca producatorii s-au gandit si la promotii care sa atraga cat mai multi cumparatori. "Potrivit estimarilor, de Paste se vor vinde peste 200.000 de hectolitri de vin", a spus presedintele Patronatului National al Viei si Vinului, Ovidiu Gheorghe.

Producatorii de vin estimeaza ca si in perioada Pastelui vanzarile de vinuri albe vor fi mai mari comparativ cu vinurile rosii. "In general, sarbatorile marcheaza o curba ascendenta in graficul de vanzari, astfel incat vinul este mai mult in atentia consumatorului roman decat in alte perioade ale anului. Si pentru sarbatorile pascale din acest an ne asteptam la o crestere a vanzarilor de vin cu 35-40 %, fata de o perioada normala", a declarat directorul general al Grupului Halewood Romania, Dan Muntean.

Potrivit lui Muntean, cele mai solicitate sortimente vor fi cele din gama Byzantium, Prahova Valley si Cherry Tree Hill. "Suntem convinsi ca de Paste sticlele din gama Byzantium se vor vinde si mai bine, venind in intampinarea consumatorului roman, atat prin diversitatea gamei, cat si prin faptul ca etichetele care amintesc de istoria vechiului Bizant vor fi considerate foarte potrivite cu sarbatorile pascale", a mai spus Dan Muntean.

In perioada premergatoare sarbatorilor, Murfatlar se asteapta la comercializarea a doua milioane de sticle de vin,cele mai cautate fiind vinurile rosii, gen Pinot Noir, Cabernet Sauvignon sau Merlot, dar si vinul Lacrima lui Ovidiu. "De obicei vanzarile cresc cu pana la 50 % fata de media anuala, dar in acest an, Murfatlar si-a propus sa vanda cu 15 % mai mult fata de perioada similara a anului trecut", a declarat directorul de marketing Murfatlar, Radu Morar.

Producatorii de vin spun ca preturile nu vor creste de sarbatori, dar vor varia in functie de sortiment. "Pretul de raft variaza intre sapte si noua lei pentru vinurile Schwaben Wine, cel mai accesibil brand al Cramelor Recas si urca pana la 60 de lei pentru Reserva si La Putere, game de vinuri exclusiviste, unde fiecare sticla este numerotata", a declarat, pentru NewsIn, directorul comercial al Cramele Recas Group, Rares Marinescu. Acesta a precizat ca exista pachete promotionale, alcatuite din trei sticle Schwaben Wine, al caror pret nu este mai mare de 20 de lei.

Citeste si:

Potrivit PNVV, preferinta consumatorului roman este orientata spre vinurile albe, spre deosebire de situatia constatata pe piata europeana, unde cel mai solicitat este vinul rosu.

"Desi pe piata interna preferintele consumatorilor sunt indreptate mai ales spre vinul alb, circa 70 %, incepe sa se observe o orientare mai consistenta catre vinul rosu. Faptul ca la export raportul este invers, preferintele fiind orientate spre vinul rosu, ne determina sa ne concentram mai mult spre productia de vin rosu", a spus directorul general al Grupului Halewood Romania, Dan Muntean.

Presedintele PNVV, Ovidiu Gheorghe, a precizat ca, cel putin pentru moment, piata vinului din Romania nu a suferit influente considerabile, ca urmare a eliminarii taxelor vamale la vinul din import. "Ne asteptam ca undeva la mijlocul anului sa se produca anumite modificari pe piata vinului din Romania, ca urmare a cresterii importurilor. Pana atunci, in perioada sarbatorilor de Paste, consumatorul va alege cu siguranta vinul romanesc de calitate superioara", a explicat Gheorghe.

Din informatiile furmizate de PNVV pentru NewsIn, rezulta ca piata vinului din Romania inregistreaza 1,5 milioane de hectolitri de vin, imbuteliat in diferite variante, din care aproximativ 50 de milioane de sticle sunt cele de 0,75 litri. De asemenea, un roman consuma aproximativ patru sticle de vin la 0,75 l/ an, ceea ce reprezinta 3 litri de vin/ an.