Oficialii IKEA si-au bazat estimarile financiare pentru magazinul deschis miercuri in Bucuresti pe faptul ca peste 90% dintre romani detin proprietate particulara si pe practicarea unor preturi mai mici la produsele comparabile cu cele ale concurentilor. "Casa este principalul activ al proprietarilor romani, iar ei doresc sa o intretina cat mai bine", a declarat directorul de retail al Ikea Romania, Cornel Oprisan.

Potrivit lui, optimizarea traseului logistic va permite companiei sa sa atinga cele mai mici preturi de pe piata la produsele comparabile. Compania Ikea incearca o livrare directa de la furnizorii romani. in prezent, Ikea are 50 de furnizori romani care produc 550 de articole diferite si 80 de furnizori in zona balcanica. Aproximativ 5% din cele 7.000 de produse aflate in magazinul Ikea sunt produse in Romania.

IKEA: Extinderea in Romania depinde de rezultatele primului magazin

IKEA: Extinderea in Romania depinde de rezultatele primului magazin

Moaro Trading, firma care opereaza conceptul Ikea prin sistem de franciza, intentioneaza sa deschida, inca doua, trei magazine pe piata romaneasca, in urmatorii ani. in zona balcanica, Ikea are magazine in Grecia si Turcia si vrea sa se extinda si in Cipru.

Producatorul suedez de mobila Ikea estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 40 milioane euro, a declarat potrivit NewsIn Michael Lloyd, membru in Consiliul de Administratie al Moaro Trading. Potrivit lui Lloyd, Ikea va pastra si in Romania aceeasi politica de marketing pe care o practica in lume. Astfel, clientii vor beneficia de reduceri de pret la produsele care prezinta mici defecte fata de modelul original.

Citeste si:

Ikea estima 10.000 de vizitatori in ziua deschiderii primului sau magazin din Romania, iar in prima sambata de functionare 50.000 de vizitatori. Oficialii Ikea se asteapta anul acesta la un milioan de clienti. Suedezii se asteapta ca fiecare client sa cheltuiasca in medie 30 - 50 de euro in noul magazin.

Magazinul pentru care suedezii au investit peste 25 milioane euro are o suprafata de 26.000 metri patrati si va oferi consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei. Magazinul este aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania, potrivit oficialilor Ikea. Magazinul cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.

IKEA incepe ofensiva in Romania cu preturi mai mari decat in Occident

IKEA incepe ofensiva in Romania cu preturi mai mari decat in Occident

Gama de produse acopera toate ariile casei: sufragerie, dormitor, birou, baie, camera copilului, dar si articole textile, corpuri de iluminat, articole pentru depozitare, accesorii si decoratiuni pentru gradina. Marca scandinava a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, depasind in scurt timp granitele tarii. in august 2006, Ikea avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, iar numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane. Ikea a inregistrat in anul fiscal 2006 (1 septembrie 2005-31 august 2006), o cifra de afaceri de 17,5 miliarde euro.