Pana in prezent, magazinul IKEA a avut 140.000 de vizitatori si a vandut un milion de produse, cumparatorii fiind interesati atat de produse mari de mobilier (canapele, dormitoare, bucatarii), dar si de accesorii si decoratiuni (articole de bucatarie, textile).

Cu privire la planurile de expansiune pe care le are IKEA in tara noastra, Michael Lloyd membru in Consiliul de Administratie al Moaro Trading, firma care opereaza conceptul IKEA prin sistem de franciza, sustine ca analizeaza posibilitatea deschiderii unor noi magazine in Romania, dar locatia exacta nu a fost inca stabilita, la fel ca si in afara granitelor tarii, unde IKEA evalueaza oportunitatile oferite de cateva dintre tarile din Europa Centrala si de Est.

Producatorul suedez de mobila IKEA a deschis primul magazin din Romania in zona bucuresteana Baneasa, in luna martie a acestui an. Potrivit lui Lloyd, IKEA va realiza in 2007, o cifra de afaceri de 40 milioane euro si va pastra aceeasi politica de marketing pe care o practica in intreaga lume. Astfel, clientii romani vor beneficia de reduceri de pret la produsele care prezinta mici defecte fata de modelul original.

Magazinul pentru care suedezii au investit peste 25 milioane euro are o suprafata de 26.000 metri patrati si ofera consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei. Magazinul este aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania. Magazinul cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.