Aceasta a explicat ca piata consultatiilor medicale a scazut in Capitala la 11,35 milioane de euro in 2006, fata de 12,3 milioane de euro in 2005, dar acest lucru nu indica un regres al pietei serviciilor medicale private, ci mai degraba o redistribuire a populatiei, mai ales cea cu posibilitati financiare, catre servicii mai atractive, cum este cazul abonamentelor sau cel al asigurarilor.

Potrivit studiilor de piata realizate de Mednet, cheltuielile medii pe servicii medicale private au fost de peste 155 lei in 2006 in Bucuresti, fata de 165 de lei in 2005.

"Ponderea celor ce apeleaza la servicii medicale a crescut in 2006 cu toate ca valoarea pietei a scazut, deoarece oamenii s-au indreptat catre abonamente. Piata abonamentelor este dinamica, diferita si rupe din piata consultatiilor", a declarat Lacramioara Voinea.

Potrivit directorului Mednet, asigurarile medicale ocupa locul doi printre preferintele angajatilor pentru beneficiile pe care ar dori sa le aiba la locul de munca, dupa pensia privata. Pe locul trei se situeaza primele.

Asigurarea era inainte cel mai dorit beneficiu, insa intarzierea reglementarilor de catre stat a provocat dezamagirea clientilor, a mai spus Voinea.

Citeste si:

Studile de piata ale Mednet referitoare la consultatiile medicale private nu au acoperit nivelul national-urban inainte de 2006 deoarece, potrivit reprezentantilor companiei, nu a existat o cerere pe piata si din acest motiv nu sunt cunoscute rezultate in acest sens.

In Uniunea Europeana, motorul asigurarilor de sanatate a fost reprezentat de corporatii, iar sistemul fiscal este incurajator, a declarat presedintele HR Club, Gabriel Ionescu.

Asigurarea medicala privata este definita in lege ca fiind suplimentara, nu complementara, insa aceasta nu este neaparat o problema, a declarat directorul general al Medicover, Marina Otelea.

"In conditiile in care exista obligatii de munca, trebuie sa existe si un pachet minim de servicii medicale oferite de angajator. Serviciile medicale oferite de companii ofera avantaje in sensul scaderii absenteismului, al cresterii productivitatii, precum si al atragerii si retentiei angajatilor", a declarat directorul pentru resurse umane al PriceWaterhouseCoopers Romania, Ruxandra Stoian.