Directorul de comunicare al McDonald's Romania, Cristian Savu, a facut cateva precizari privind punctele inchise, ale caror contracte de inchiriere ajunsesera la final. Acesta a subliniat ca politica de dezvoltare a companiei va continua, avand in vedere potentialul pietei romanesti. Savu a recunoscut ca decizia de a nu prelungi contractul de inchiriere pentru cele doua chioscuri din provincie a fost luata din motive financiare. In ceea ce priveste punctul de lucru din Corbeanca, mentinerea acestuia nu mai era justificata, datorita relocalizarii hypermarket-ului Metro din acea zona.

McDonald's isi va diminua astfel capitalul social de la suma de 50,8 milioane dolari la 50,1 milioane dolari. Numarul de 1.000 de actiuni va ramane neschimbat, dar se va reduce valoarea nominala a unei actiuni de la 44.447 lei la 44.275 lei.

McDonald's Romania, filiala a companiei internationale McDonald's Corporation detine, in prezent, 51 de restaurante in tara, doar trei dintre ele (cele din Brasov) fiind operate in sistem de franciza. "Momentan acest sistem este in stand-by, nu numai pentru Romania, ci pe intreaga regiune din care face parte divizia romaneasca", a declarat Cristian Savu. "Exista sanse ca incepand cu anul viitor sistemul de franciza sa fie relansat", a mai adaugat acesta.

Citeste si:

Corporatia McDonald's este pe primul loc in topul companiilor cu cele mai mari bugete media din 2006 in Statele Unite cu peste 830 de milioane de dolari. Lantul este prezent in peste o suta de tari, prin mai mult de 30.000 de restaurante, avand aproximativ 447.000 de angajati in intreaga lume. McDonald's are peste 50 milioane de clienti zilnic.

McDonald's este cel mai mare lant de fast-food din lume si a inregistrat, in 2005, venituri de peste 20 de miliarde de dolari si un profit net de peste 2,6 miliarde de dolari. In Europa, compania a obtinut castiguri crescute la inceputul acestui an, datorita succesului inregistrat de produsele mai scumpe.

Specialistii de la Goldman Sachs au adaugat, anul acesta, McDonald's pe lista Americas Conviction Buy, motivand ca lantul de restaurante fast-food "ofera o siguranta relativa intr-un context de consum mai slab si in spatiul volatil al rastaurantelor".