"Tehnologia de identificare prin unde radio nu este inca foarte cunoscuta si e folosita in cateva sectoare industriale puternic automatizate, unde activeaza aparate sofisticate, iar tehnologia este utilizata pentru reorganizarea procesului de productie si pentru un mai bun control al calitatii produselor", a declarat, pentru NewsIn, Enrico Malerba, CEO al Pirelli Tyre Romania.

Acordul de colaborare semnat cu Universitatea din Craiova - Facultatea de Automatica Calculatoare si Electronica cuprinde trei etape. Prima va fi dedicata istoriei sistemelor RFID (sistem de citire a datelor prin frecvente radio), urmand ca in partea a doua a proiectului sa se studieze posibilitatea aplicarii rezultatelor in cadrul procesului industrial. In ultima etapa, intregul studiu va fi aplicat in cadrul Pirelli Tyre Romania.

Malerba a spus ca e prea devreme pentru a sti cand poate fi folosita tehnologia la fabrica Pirelli de la Slatina. "Rezistenta la temperaturile inalte cu care se lucreaza la noi face ca aceasta tehnologie sa fie viabila si sa ne permita urmarirea anvelopei de la primul control de calitate, pana la controlul final si deci practic putem inregistra istoria produsului", a adaugat el.

Microcipurile care inregistreaza si stocheaza datele de baza ale produsului, precum o carte de identitate, vor permite identificarea anvelopei si dupa iesirea acesteia din fabrica. Tehnologia poate fi utila daca, spre exemplu, constructorul e obligat sa cheme pentru verificari acel produs.

Citeste si:

RFID e o metoda prin care un produs caruia i se ataseaza o mica eticheta radio (microcip) cu antena poate fi identificat de la distanta prin intermediul unui sistem de emisie-receptie. In industria auto tehnologia RFID este folosita din anii 90' la telecomenzile care sunt utilizate pe post de cheie. La cateva modele de automobile, masina se deschide automat cand proprietarul se apropie la o anumita distanta de ea, avand cheia in buzunar. In industria anvelopelor, producatorul francez Michelin a inceput testarea microcipurilor din 2003.

Pirelli a inaugurat, in octombrie anul trecut, o fabrica de anvelope la Slatina, unde a investit peste 170 milioane euro, iar in 2006 a produs peste 300.000 de anvelope. Daca la inceput productia zilnica era de 2.500 de anvelope, la finele lui 2008 va ajunge la 13.500. In acel an, capacitatea de productie a fabricii va fi de 4 - 4,5 milioane de anvelope, iar daca piata o va cere, italienii vor investi pentru dublarea capacitatii pana la 8 - 9 milioane de anvelope anual, dupa 2008.

Fabrica se intinde pe 60.000 metri patrati, iar anul acesta va produce doua milioane de anvelope. Malerba a spus pentru NewsIn ca in aceasta vara fabrica va avea aproape 1.000 de angajati.