Intentia celui mai mare grup privat din Lituania de a-si vinde si reteaua de magazine de pe piata romaneasca a fost des vehiculata in ultimul an, lituanienii urmarind, potrivit unor surse din piata, reorganizarea operatiunilor din Romania, ca urmare a rezultatelor nesatisfacatoare din primii doi ani si jumatate de activitate pe piata locala.

Contactati de Wall-Street, reprezentantii Maxima LT au refuzat sa dezvaluie valoarea tranzactiei. “Am primit o oferta de preluare foarte interesanta si a trebuit sa luam o decizie concreta in scurt timp. Magazinele Albinuta nu au dat un randament foarte slabe, dar, cu toate acestea, nu am reusit sa ne dezvoltam puternic in Romania, asa ca decizia de vanzare nu a fost dificila”, a declarat pentru Wall-Street Gintaras Marcinkevicius, presedintele companiei lituaniene Maxima LT.

Potrivit lui Marcinkevicius, compania pe care o conduce, “tigrul baltic“, dupa cum a fost numit de Financial Times, nu mai are in acest moment nicio operatiune pe piata romaneasca, prioritatea lituanienilor fiind in acest moment dezvoltarea in tarile baltice si in Bulgaria.

Grupul lituanian a vandut in 2005 distribuitorului de medicamente Montero reteaua de farmacii Eurofarmacia, acela fiind primul pas de retragere de pe piata locala.

PricewaterhouseCoopers este compania care a asigurat consultanta financiara pentru Maxima LT, confirmand ca Profi Rom Food a ajuns la un acord cu Maxima LT cu privire la achizitionarea tuturor partilor sociale ale societatii Albinuta Shops.

Tranzactia a fost semnata pe 18 aprilie si va fi incheiata in urmatoarele saptamani. Societatea Albinuta Shops, detinuta in totalitate de catre grupul de retail Maxima LT, opereaza in Bucuresti un lant de noua magazine. Albinuta Shops a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 23 milioane euro.

Citeste si:

Pana la sfarsitul anului 2007, Profi Rom Food va opera, in Romania, o retea de 37 de magazine, cifra de afaceri depasind 73 milioane euro, potrivit comunicatului. Profi Rom Food este detinuta de grupul franco-belgian, Louis Delhaize.

Din portofoliul de marci al grupului Louis Delhaize mai face parte si lantul de hypermarketuri Cora, care numara in prezent trei magazine, doua in Bucuresti si unul in Cluj Napoca, in care au fost investite 110 milioane euro.

Pe piata de reatil, cu o valoare estimata la valoarea de 40 de miliarde euro, anul acesta, potrivit unui studiu de piata al companiei de consultanta Deloitte Romania, grupul Louis Delhaize va avea o prezenta tot mai solida.

Grupul Louis Delhaize a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 11 miliarde euro. La nivel mondial, compania detine si retelele de supermarketuri Match si Smatch, magazinele specializate in gradinarit Truffaut, magazinele de animale Animalis, precum si cybermarketurile prin Internet Houra.fr.

Grupul Maxima LT detine un lant de magazine in Lituania, Letonia, Estonia si Bulgaria, cifra de afaceri ajungand in primul trimestru din 2007 la jumatate de miliard de euro, tinta de crestere pentru acest an fiind de 20% fata de anul precedent. Compania intentioneaza sa atinga in 2007 o cifra de afaceri de circa 2,3 miliarde de euro.