Potrivit lui Anastasiu, preturile carburantilor in Austria si mai ales in Spania sunt mai mici decat cele din Romania, iar acest lucru a determinat companiile de transport international de persoane sa incerce sa alimenteze cat mai putin in tara. Mai mult, Anastasiu a spus ca alimentand in Europa, companiile de transport de persoane cu autocarul pot sa-si recupereze Taxa pe Valoare Adaugata (TVA) mult mai repede din alte tari decat ar putea sa o faca in Romania.

"Daca pana acum in ceea ce priveste transportul international alimentam la Nadlag si la Bucuresti, decizia luata a fost sa se alimenteze cat mai mult in strainatate", a afirmat presedintele Eurolines Romania. El a precizat ca nu se pot elimina complet alimentarile in Romania, mai ales ca Eurolines desfasoara transport de persoane pe curse interne sau staximetrie.

"N-am crezut sa ajungem aici, pentru ca ani de zile nu stiam cum sa avem rezervoare mai mari in autocar si sa alimentam in Romania si evitam pe cat se poate orice fel de alimentare in strainatate, dar timpurile se schimba", a mai adaugat Anastasiu.

Presedintele Eurolines Romania considera ca aceasta tactica este cat se poate de normala, mai ales in conditiile in care companiile de transport de persoane cu autocarul sunt tratate incvorect prin calculul pretului carburantilor in tara la un nivel stabilit la sfarsitul anului 2007, de peste 3,5 lei/euro, cu toate ca intre timp cursul a ajuns sub nivelul de 3,3 lei/euro. "De ce as pompa in PIB-ul romanesc daca sunt tratat incorect", a conchis Anastasiu.