Producatorul autohton Bere Mures isi va canaliza investitiile in acest an doar pe segmentele de apa minerala si bere, dupa ce compania a investit anul trecut si in turism
Bere Mures se va concentra in acest an doar pe segmentele de bere si apa minerala. “Compania nu va face investitii in alte domenii in afara de apa minerala si bere”, ne-a declarat directorul de marketing al Bere Mures, Horatiu Chirtes. Compania a achizitionat in 2006 fabrica de ape minerala din Bacaia (judetul Hunedoara), dar si hotelul Germisara Resort&SPA din Geoagiu Bai.

„Valoarea investitiilor facute de in Hotelul Germisara in anul 2006 a fost de zece milioane de euro. Inainte de a fi cumparat de Bere Mures, hotelul Germisara nu era in stare de functionare, infrastructura fiind deteriorata. Investitiile facute de companie au dus la la reabilitarea completa a cladirii, la extinderea si modernizarea bazei de agrement si a restaurantului, acesta avand in prezent toate facilitatile, dotarile si serviciile unui hotel de patru stele”, explica oficialul companiei.

In ceea ce priveste segmentul de apa minerala, Horatiu Chirtes spune ca produsele companiei au fost primite bine de catre consumatori, strategia companiei fiind axata pe pret si produs, practic pe oferirea unei ape minerale la un pret cat mai accesibil. “Exista inca un mare potential de crestere, desi sunt multi jucatori activi pe piata apei minerale. Consumul mediu de apa minerala pe cap de locuitor in Romania este de circa 40 de litri pe an, in timp ce in Europa de Vest este de circa 120 litri pe an. Coroborand aceste valori cu tendinta consumatorului de a pune accent, din ce in ce mai mult, pe produse ce ofera garantii ca sunt benefice pentru sanatate, am concluzionat ca exista potential de crestere a pietei si ca merita realizata o investitie in acest sector”, spune oficialul Bere Mures.

Volumele dezvoltate de fabrica de apa sunt in crestere potrivit datelor furnizate de catre companie, iar raportul dintre apa minerala naturala, natural carbogazoasa Cezara si apa plata Cheile Cibului este de circa 60% la 40%. Tot in crestere vor fi si volumele produse de fabrica de bere, dupa ce compania va investi panal la finalul acestui an aproximativ trei milioane de euro in modernizarea sectiei de fermentare si in instalarea noii linii de imbuteliere, a carei capacitate va ajunge de 25.000 sticle/ora. Noua sectie de fierbere va intra in functiune in anul 2008.

“Investitia in noua sectie de fierbere si fermentare garanteaza clientilor nostri imbunatatirea si mentinerea constanta a calitatii berii. Dupa finalizarea proiectului de investitii estimam o crestere a capacitatii de productie la aproximativ 2 milioane hl de bere anual, capacitatea actuala a fabricii fiind de 1.600.000 hl.” Declara recent directorul general al Bere Mures, Virgil Mailat.

Compania a inregistrat anul trecut o crestere a volumului vanzarilor de 24% fata de 2005, cand volumul vanzarilor se situa la aproximativ 1.090.000 hl. In 2006, s-au vandut 100 milioane de sticle de bere la PET, insemnand un total de 1.350.000 hl de bere. Cifra de afaceri a Bere Meres a atins valoarea de 211.500.000 de lei (60 milioane euro), in crestere cu 33% fata de anul anterior. Cel mai bine vandut brand al producatorului este berea Neumarkt – bere blonda (peste 90% din productia totala), urmat de Dracula – bere neagra si Sovata – bere blonda din segmentul popular.

Bere Mures se afla in competitie directa cu Brau Union, Interbrew si SAB Miller pe segmentul de bere, principalii competitori pe segmentul de ape minerale fiind Romaqua Group, European Drinks, Coca-Cola, Perla Harghitei, Bibco Biborteni si Rio Bucovina.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri