Germanii de la E.ON au obtinut pentru prima oara profit in Romania de la intrarea pe piata locala
E.ON Gaz Romania a obtinut in 2006 un profit de 87 milioane lei (24,6 milioane euro), dupa ce in 2005 compania a avut pierderi de 122 milioane lei, a declarat directorul general, Achim Saul. "Inca avem o pierdere cumulata si consider ca primii doi ani de activitate in Romania nu au fost un succes", a precizat Saul. Cifra de afaceri a companiei in 2006 a fost 715 milioane euro. "Cifra de afaceri pentru 2006 a inregistrat o crestere de 20% fata de 2005, iar pentru acest an previzionam indicatori financiari similari cu cei obtinuti in 2006", a mai spus ditectorul general.

Potrivit oficialului E.ON Gaz Romania, rezultatul nesatisfacator in 2006 se datoreaza in pricipal pierderilor mari de gaze. "Am avut pierderi in retea de cateva sute de milioane de metri cubi de gaze. Acestea au fost cauzate de contoarele vechi si de furturi. Problema legata de contoare a fost rezolvata partial prin instalarea a 200.000 de noi aparate de acest gen, astfel ca in primele patru luni in 2007 am redus pierderile. O alta cauza este volumul mare de creante nerecuperate, in valoare de peste 400 milioane de lei", a explicat Saul citat de NewsIn.

In ceea ce priveste volumul vanzarilor, acestea au crescut cu 20% in 2006 fata de 2005, de la doua milioane lei la 2,4 milioane lei. Volumul de gaze vandut s-a redus cu 10% in 2006 la 3,7 milioane metri cubi in principal din cauza temperaturilor ridicate. Numarul clientilor companiei a crescut in 2006 la 1,3 milioane de la 1,2 milioane in 2005. EON Gaz Romania opereaza o retea de distributie de circa 18.500 km.

Compania va investi anul acesta peste 171 milioane lei din care cea mai mare parte, respectiv 112 milioane lei, sunt alocati pentru reabilitarea a aproximativ 800 km de retea, a mai spus Achim Saul. "In primele patru luni ale acestui an am reusit deja sa inlocuim circa 75 km de conducte si bransamente", a adaugat Saul.

Potrivit acestuia, bugetul de investitii pana 2012 este de un miliard de lei din care 65% vor fi cheltuiti pentru inlocuirea si modernizarea retelei de distributie a gazelor. Saul a mai spus ca in 2006 au fost modernizati 400 km de retea pentru care au fost alocate 56 milioane lei.

Electrica Transilvania Nord si Sud raman in vizor

Compania germana E.ON urmareste sa investeasca pe piata din Romania in productia de electricitate din surse hidrologice, carbune si gaz, si isi reafirma interesul pentru achizitionarea filialelor de distributie Transilvania Nord si Sud, a declarat presedintele CA E.ON Moldova Distributie. "E.ON si-a propus sa investeasca in productia de electricitate in Romania, insa consideram ca pentru un echilibru, este necesar sa ne asiguram un mixt al resurselor", a explicat presedintele Consiliului de Administratie E.ON Moldova Distributie, Ulrich Streibl.

Potrivit acestuia, E.ON este interesata de productia de electricitate pe baza de carbune si gaz. "Avem insa nevoie si de alte resurse nepoluante si, cum productia hidro este de baza, ne propunem sa investim si in hidrocentrale", a completat presedintele CA.

Streibl a aratat ca in prezent prin detinerea E.ON Moldova (fosta Electrica Moldova) compania are o cota de piata de 10% pe segmentul de distributie a electricitatii. "Vrem sa ne extindem cota de piata pe acest segment prin achizitia filialelor Electrica Transilvania Nord si Sud, intrucat, desi situatia noastra are un trend pozitiv, nu am ajuns acolo unde ne-am propus", a explicat Ulrich Streibl.

Acesta a subliniat ca E.ON doreste achizitionarea filialelor amintite pentru ca majoritatea clientilor acestora sa se suprapuna cu cei ai E.ON Gaz Romania. Intrebat cat ar fi dispus sa ofere E.ON pentru cele doua filiale, Streibl a raspuns "oricat va fi nevoie".
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri