O masinuta de dimensiuni mici care se plimba prin parcare si spala tot ce-i iese in cale, facand concurenta aurolacului de serviciu. "Marile parcari, mai ales cele ale marilor centre comerciale, sunt printre cele mai potrivite pentru acest concept, pentru ca frecventa masinilor este suficient de mare si administratorii parcarilor sunt interesati sa acopere o parte din cheltuielile acestora printr-un nou serviciu", spune Melania Stefan, de la CHR Consulting, firma care studiaza introducerea conceptului, pe nume ProntoWash, in Romania.

SECRETUL AFACERII. Serviciul este atractiv mai ales datorita timpului castigat de client. Daca nu doreste spalare interioara, masina poate fi lasata incuiata.

Cheia afacerii consta intr-un sistem mobil de spalare, care este de fapt un kart dotat cu un rezervor de detergenti cu spumare redusa, amestecati cu ceara si apa. Pentru o spalare, "washing kart-ul" foloseste numai cinci litri de apa, caci la indepartarea murdariei nu se foloseste jetul sub presiune, ci un material cu o porozitate adecvata.

In lume, peste 110 oameni de afaceri din 11 tari au achizitionat in franciza conceptul ProntoWash, lansat in Argentina acum patru ani. Cele 110 firme spala peste 150.000 de masini pe luna cu peste 1.000 de kart-uri.

Citeste si:

CANDIDATURI. In prezent, compania analizeaza circa 60 de candidaturi depuse de persoane fizice si juridice, din care proprietarul conceptului va selecta viitorul detinator al Master Francizei in Romania. "Master francizatul" va aplica conceptul intr-o afacere proprie si va fi responsabil pentru dezvoltarea retelei de franciza in toata tara. "Vom stabili care sunt candidatii eligibili in functie de capacitatea financiara si manageriala a acestora de a-si dezvolta propria afacere plecand de la concept si de a dezvolta reteaua de noi francizati", adauga Melania Stefan.

INVESTITIA. "Translatarea conceptului in Romania presupune un regim de 80 de spalari pe zi, in parcari in care un loc este ocupat de cel putin doua masini", precizeaza Melania Stefan. Investitia initiala este de circa 100.000 de dolari, din care 75.000 de dolari pentru taxa de franciza, de restul fiind nevoie pentru infiintarea afacerii, inclusiv achizitia kart-urilor (unul costa 700 de dolari fara TVA) si a uniformelor (70 de dolari bucata). "Proiectiile noastre financare au luat in considerare un tarif echivalent de 3 dolari (fara TVA) pentru o spalare", adauga Stefan.

In cheltuielile lunare intra si redeventa aferenta francizei, de 60 de dolari pe kart. In contul taxei de franciza, francizorul va oferi know-how si asistenta de specialitate, conform practicilor firesti ale sistemului de franciza. De altfel, CHR Consulting este, alaturi de Asociatia Retelelor de Franciza din Romania, unul dintre organizatorii celui dintai Salon International de Franciza, care va avea loc la Bucuresti intre 18 si 20 februarie.

POTENTIAL DE DEZVOLTARE
"Marile parcari, mai ales cele ale marilor centre comerciale, sunt printre cele mai potrivite pentru acest concept. Frecventa masinilor este suficient de mare si administratorii parcarilor sunt interesati sa acopere o parte din cheltuieli printr-un nou serviciu" - Melania Stefan, intreprinzator