Producatorii estimeaza ca piata tamplariei termoizolante si implicit achizitiile de profile din PVC si aluminiu vor creste in medie cu 24,2% in 2007, pana la 900 de milioane de euro, conform unui studiu de piata desfasurat de compania Neomar Consulting pe un esantion reprezentativ de firme producatoare de tamplarie termoizolanta.
Potrivit studiului de piata, 64% dintre respondenti au estimat o crestere ponderata sub 25% a afacerii lor in 2007 fata de 2006 in timp ce 27% din companiile intervievate au estimat o crestere optimista cifrata intre 25%-50% in 2007.

In prezent, pe piata exista un numar de peste 40 de marci de profile din PVC si mai mult de 20 de marci profile din aluminiu. Primele opt marci de profile din PVC detin impreuna 76% din piata in timp ce pe piata tamplariei din aluminiu, primele sase marci de profile detin circa 83% din piata, cu mentiunea ca primii doi furnizori detin impreuna circa 55% din piata, sustin reprezentantii companiei Neomar Consulting.

Gratie utilizarii preponderente a tamplariei din PVC in cadrul constructiilor rezidentiale, circa 73% din piata profilelor pentru tamplarie termoizolanta este detinuta de catre profilele din PVC, urmate de profilele din aluminiu (26,2%). Aceste doua tipuri de profile detin peste 99% din totalul pietei, restul (lemn, otel) inregistrand cote de piata foarte reduse. Nu au fost luate in calcul ferestrele clasice, care nu sunt dotate cu geam termoizolant, se arata in studiul Neomar.

In ceea ce priveste tamplaria PVC, sistemele de profile tricamerale sunt in continuare cele mai utilizate (45%), acest aspect fiind datorat in principal faptului ca sunt cele mai accesibile profile din punct de vedere financiar. Ponderea profilelor tricamerale a scazut in 2006 (-11% fata de anul 2005), in favoarea profilelor cu cinci camere, a caror pondere a crescut cu circa 9% in ultimele 12 luni. Potrivit aceluiasi studiu, in 2006, aproximativ 29% dintre consumatori au optat pentru tamplarie pentacamerala, iar ponderea profilelor cu patru camere a ramas relativ neschimbata (22%).

In urma cercetarilor Neomar Consulting a reiesit faptul ca piata este inca dominata de micii producatori de tamplarie, care au o capacitate de productie lunara de pana la 250 mp (24,4% din totalul producatorilor intervievati). Aceasta capacitate de productie permite confectionarea tamplariei pentru a dota doua apartamente cu trei camere si dependinte pe zi.

Aproximativ 22% din totalul producatorilor de tamplarie au o capacitate lunara de productie intre 250-500 mp/luna, circa 6% pot produce intre 500-750 mp/luna, si 30% au capacitati de productie mai mari de 750 mp/luna. Numarul producatorilor de tamplarie cu o capacitate de productie mai mare de 750 mp/luna a crescut cu circa 10% fata de anul trecut.

Totodata, 29% dintre companiile producatoare de tamplarie au mai putin de 10 angajati permanenti (-15% fata de anul 2005), si circa 51% au intre 10-50 angajati permanenti (+8% fata de anul 2005). Aproximativ 18% din totalul companiilor au peste 50 de angajati permanenti (+ 8% fata de anul 2005).

Studiul realizat de Neomar Consulting a constat intr-un sondaj de opinie "business to business", pe un esantion de 512 de producatori de tamplarie PVC si aluminiu care isi desfasoara activitatea in cele mai importante 20 de orase din Romania.

Neomar Consulting este o firma de consultanta in marketing, infiintata la inceputul anului 2004. Compania este specializata indeosebi pe cercetarea pietei materialelor de constructii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri