Gemisa mizeaza pe noua afacere
Tot mai des, firmele din Romania opteaza pentru externalizarea serviciilor, cu atit mai mult cu cit ne apropiem de momentul integrarii in UE, unde concurenta va fi si mai acerba. In ultima vreme, companiile si-au dezvoltat foarte mult parcul de masini, iar administrarea lor eficienta necesita un management complet, care poate fi asigurat de o firma specializata, a declarat directorul general al Gemisa, Dragos Rosca. El a adaugat ca Gemisa va investi in dezvoltarea FMS pina intr-un milion de euro, fondurile urmind sa creasca in functie de necesitati. Pentru 2006, estimam o cifra de afaceri cuprinsa intre 3 si 5 milioane euro, evolutia depinzind de tipurile de servicii alese de companii, a afirmat Rosca.
Economie de bani si timp
Serviciile oferite de FMS implica toate etapele administrarii unui autovehicul, de la selectie, achizitie, inmatriculare, finantare, asigurare, control in exploatare si urmarire in caz de accident, pina la inchiriere si revinzare. Directorul general al noii companii, Daniel Ivan, a apreciat ca lansarea FMS pe piata romaneasca inseamna pentru companiile care dispun de flote auto reducerea costurilor cu pina la 30a, la care se adauga economia de timp.
In acest moment avem peste 1.000 de masini in administrare completa. Sintem in business de multi ani si stim clar ce se intimpla cu masinile in timp, ce hibe prezinta anumite marci. Colaboram cu dealeri si asiguratori auto, cu banci si companii de leasing, astfel incit putem obtine pentru clientii nostri discounturi semnificative si dobinzi preferentiale, a spus directorul de vinzari, Cristian Gavrila.
Cheltuielile, atent monitorizate
Oficialii companiei spun ca, la solicitarea clientilor, pot elabora programe de intretinere a masinilor, precum si solutii care sa-i motiveze pe soferi sa fie cit mai blinzi cu autoturismul: Am creat pentru o companie un sistem de rate pentru salariati, astfel incit, dupa o anumita perioada, masina trecea in proprietatea celui care s-a folosit de ea, a explicat Gavrila.
Tot in atributiile FMS intra si efectuarea unor rapoarte complete privind exploatarea fiecarei masini in parte. Analizele vor arata ce costuri genereaza in timp fiecare model de masina, inclusiv cele legate de consumul de combustibil, a afirmat directorul de vinzari. Totodata, daca in caz de accident rutier masina este blocata in service, FMS pune la dispozitia companiei (sub forma de inchiriere) care a angajat-o un autoturism de rezerva. In caz de accident auto, tot noi ne vom ocupa. O vom duce la service, la compania de asigurari pentru constatarea daunelor, iar plata daunelor se va face tot prin noi, a precizat directorul de vinzari.
Jucatori pe o piata de 5 milioane euro
Sefii companiei citate mai spun ca prin externalizarea activitatii de administrare a flotei, clientul beneficiaza de transparenta totala privind costurile si are acces permanent la informatiile financiare prin accesarea bazei de date direct de pe calculatorul propriu.
Firmele interesate sa-si externalizeze asemenea activitati pot alege unul dintre cele patru pachete de servicii oferite de noi, pretul acestora fiind cuprins intre 10 si 50 euro/masina, pe luna, a declarat pentru Evenimentul zilei, Daniel Ivan. Seful FMS a mai spus ca printre institutiile si societatile pe care le vizeaza se numara Posta Romana si politia, cele mai potrivite fiind companiile care detin flote de cel putin 40-50 de autovehicule. Dragos Rosca prognozeaza ca, intr-un an, piata serviciilor auto integrate va ajunge la 4-5 milioane euro.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: