Metro Cash&Carry a inregistrat in primul semestru vanzari totale de 14,8 miliarde euro, in crestere cu 5,2% fata de anul precedent, dintre care 2,7 miliarde euro au fost inregistrate pe piata din Germania, in scadere cu 1,1%.

Vanzarile Metro Cash&Carry in Europa de Vest au crescut cu 0,4% pana la sase miliarde euro, rezultate foarte bune fiind raportate in Franta si Spania, dar nu si in Marea Britanie sau Germania unde au scazut usor.

Reteaua de hipermarketuri Real, divizia grupului Metro a raportat in primul semestru vanzari totale de 6 miliarde euro, mai mari cu 26,9% fata de perioada comparabila. Cresterea vanzarilor a fost determinata si de achizitia in 2006 a hipemrketurilotr Wall Mart in Germania si Geant in Polonia. in Europa de Est, Real a inregistrat cea mai mare rata de crstere (84,4%), raportand vanzari de un miliard de euro.

Retailerul german Metro a anuntat un profit in scadere cu 7,9% pentru trimestrul al doilea, ca urmare a restructurarii diviziei sale alimentare, au declarat reprezentantii companiei

Rezultatul inaintea impozitarii (EBIT) a scazut la 296 milioane de euro in trimestrul incheiat in iunie, confirmand asteptarile analistilor. Vanzarile s-au majorat cu doar 9,7%, atingand 15.393 miliarde de euro, putin sub estimarile analistilor de 15.427 de miliarde de euro.

Citeste si:

“Asa cum ne asteptam, rezultatul a fost afectat de costurile temporare aparute ca urmare a integrarii achizitiilor in divizia alimentara Real”, a declarat presedintele Metro, Hans-Joachim Koerber.

Oficialii Metro nu au declarat, insa, costurile integrarii magazinelor Wal-Mart preluate anul trecut si integrate in reteaua de hipermarketuri Real si a lantului Geant in Polonia. Analistii manifesta neincredere in estimarile reprezentantilor Metro, care se asteapta la o marja de profit operational de 3% pentru hipermarketurile Real pana in 2009. In al doilea trimestru, Real a inregistrat insa o pierdere in EBIT de 108 milioane de euro.

Metro, liderul pe piata de retail din Germania care opereaza aproximativ 2400 de hipermarketuri si magazine de electronice in 30 de state, estimeaza majorarea vanzarilor cu 8-9% in acest an, vanzarile operationale fiind asteptate sa creasca cu 6-8%.

“Regiunile cu cele mai mari cresteri sunt, ca si pana acum, Europa de Est si Asia, dar piata competitiva din Europa de Vest si Germania ne-au permis, de asemenea, sa ne dezvoltam”, a declarat Koerber.

Reteaua Metro s-a lansat oficial in Romania in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. in prezent, reteaua de magazine numara 23 de centre de distributie in Bucuresti (4 centre), in Brasov, Constanta si Timisoara cate doua centre si cate unul in fiecare din orasele Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Targu Mures si Arad.