“Primele 3 luni au insemnat un feedback excelent din partea clientilor si prima parte a succesului Debenhams in Romania. Lansarea brandului pe piata locala a fost primita cu mult interes de consumatorii romani, care au fost atrasi de conceptul “department store”, locul unde poti face cumparaturi pentru intreaga familie si pentru casa, la un standard de calitate bine definit”, a declarat pentru Wall-Street Vicentiu Zorzolan, managing partner AAV Group si Fashion Retail Group.

Peste 50% din totalul vanzarilor au provenit de la produsele fashion pentru femei. Colectiile pentru barbati au reprezentat aproximativ 30 de procente, in timp ce produsele destinate copiilor reprezinta 13 procente.

“Am remarcat, de asemenea, o puternica tendinta de orientare catre produsele ce poarta nume celebre. Vanzarile de produse semnate de designerii din galeria “Designers at Debenhams” sunt in crestere de la luna la luna”, a precizat Zorzolan.

In ceea ce priveste colaborarea si cu alti designeri romani, reprezentantul Debenhams ne-a marturisit ca in prezent exista mai multe variante ce urmeaza a fi luate in considerare in dezvoltarea regionala a retailerului.

“In afara exista un grad mai mare de fidelitate a consumatorului fata de anumite branduri. In Romania, clientul descopera rand pe rand diferitele branduri ce intra pe piata, fiind deocamdata intr-un proces de selectie. Probabil in cativa ani situatia se va apropia de realitatea externa”, considera Zorzolan. “Rata de fidelizare este undeva in jurul a 30 de procente”, a completat acesta.

Citeste si:

Estimarile pentru anul in curs, dar si planurile de viitor ale retailerului britanic pentru piata autohtona sunt extrem de optimiste.

“Pentru anul 2007 estimam o cifra de afaceri de aproximativ 9 milioane euro. Pana la sfarsitul anului 2007 vom deschide 2 noi magazine Debenhams in tara, urmand ca pe termen mediu sa luam in considerare dezvoltarea retelei si la nivel regional: Bulgaria si Republica Moldova, precum si alte orase din tara”, a adaugat Zorzolan.

RTC Holding a intrat pe piata de retail fashion, in martie 2006. De atunci business-ul s-a consolidat si s-a transformat intr-o divizie cu o puternica dinamica pe piata si care cuprinde doua companii: AAV Group (ce detine francizele Esprit si Women’Secret si Springfield - branduri ale Grupului Spaniol Cortefiel Group, numarul 4 pe piata din Europa) si Fashion Retail Group ce a adus de curand brandul Debenhams in Romania.

Dupa un an de activitate pe piata de retail produse fashion, reteaua de magazine cuprinde trei magazine Esprit, trei Springfield, doua Women’Secret, si primul magazin Debenhams, decoamdata numai in Bucuresti.

Divizia de fashion se asteapta la o un rulaj de 20 milioane euro pana la sfarsitul lui 2007, consolidat pe toate francizele.