Infiintata in 2004 in Bucuresti, compania Outextrem numara in prezent maximum 40 de angajati, cu media de varsta de aproximativ 30 de ani. In anul 2006, cifra de afaceri a companiei a atins 400.000 de euro, urmand ca in 2007 sa se apropie de cifra totala de un milion de euro, o crestere de aproape 150%, estimeaza Ciobica.

De altfel, cererea pe piata de teambuilding outdoor de aventura a impulsionat cresterea valorii pietei in acest an cu cel putin 50%, speculandu-se o valoare totala intre 2 si 3 milioane de euro.

Serviciile profesionale oferite de expertii Outextrem includ curse offroad, catarare, curse cu ATV-ul, mountain bike, parapanta, zboruri cu avionul si elicopterul, canyoning (coborarea cascadelor de apa pe stanci naturale), tir, paintball, dar si sporturi acvatice ca rafting, diving etc.

Programele se organizeaza la cerere, in diferite locatii din tara si strainatate. Un pachet de aventura incepe de la 200 de euro, putand ajunge si la 5.000 de euro, in functie de preferintele si buzunarele clientilor, in acest pret incadrandu-se cazare, masa si activitatile propriu-zise. “Avem chiar si o agentie de turism pentru a putea oferi preturi mai mici la cazare”, ne-a declarat Ciobica, referindu-se la agentia Xtour care propune destinatii ca Predeal, Olanesti, Sighisoara sau Cheia.

Mai mult, Outextrem organizeaza si teambuilding extern, in tari ca Egipt, Rusia, Croatia sau Bulgaria. “In general un pachet pe extern nu depaseste un pachet turistic normal plus 200-300 de euro in functie de activitati”, a declarat Ciobica pentru Wall-Street .

Cele mai solicitate activitati outdoor sunt cele de offroad, paintball, canyoning si alpinism, potrivit declaratiilor fondatorului Outextrem. Segmentul tinta este reprezentat de companiile care considera factorul uman ca fiind foarte important in dezvoltarea unei afaceri, in special multinationalele, dar “in ultima vreme am remarcat si o gramada de firme romanesti care au inceput sa puna accent pe teambuildingul de aventura”, mentioneaza Ciobica. Firme de IT, brokeraj, consultanta si nu numai au apelat la serviciile Outextrem, printre acestea incluzandu-se Vanguard, Cafea Fortuna, Eurobrokers, Romtelecom, P&G, Siemens, IBM.

Citeste si:

Care sa fie secretul succesului Outextrem? “De pe urma evenimentelor, clientii raman, in afara de amintiri frumoase, si cu beneficii in ceea ce priveste comunicarea interna”, precizeaza Ciobica, adaugand ca, in general, odata trecut in mijlocul evenimentelor, un client ramane fidel si apeleaza in continuare cu incredere la serviciile companiei.

Dar cat de rentabila este un astfel de business? In general, marjele de profit se ridica la 20%, apreciaza Ciobica. Investitiile in acest gen de afacere sunt, practic, mai mult in echipament, fondatorii Outextrem beneficiand deja de acesta in momentul lansarii afacerii. Chiar si asa, odata cu dezvoltarea si castigarea unei baze solide de clienti, PR-ul a devenit foarte important.

Anul trecut, Outextrem a avut peste zece aparitii televizate si 30 de mentionari in presa centrala. Parteneriatele cu brand-uri energice ca Redbull au creat o imagine si mai credibila companiei de teambuilding de aventura. In februarie 2007 s-a lansat si revista Weekender, atat online , cat si in print, distribuita gratuit in 10.000 de exemplare in Bucuresti.

Pe viitor, Outextrem se va concentra pe investitii in dezvoltarea afacerii de success Outextrem: “Ne-am extins gama de servicii si pe consultanta de HR, pe trainiguri indoor si vrem sa dezvoltam o latura cat mai "stiintifica" a team buidingurilor de aventura”, ne-a declarat Ciobica. Outextrem a introdus astfel, dupa fiecare eveniment outdoor, un feedback care contine aproximativ 60 de pagini de concluzii foarte detaliate despre capacitatile participantilor, acesta sustinand, de fapt, scopul aventurilor outdoor: coeziunea echipei.

Piata teambuilding-ului de outdoor din Romania promite o ascensiune rapida, concomitent cu cresterea nevoii companiilor de a oferi astfel de programe de training pentru angajati, imbinand utilul cu placutul. Exista o nisa propice intrarii competitorilor pe piata, existand si competitori locali, ca Gorj Adventure, Andrei Ciobica declarand insa ca foarte multe din aceste firme de teambuilding subcontracteaza companiile bine pozitionate pe piata.