La sfarsitul lunii septembrie, CFR Infrastructura va scoate la licitatie, prin Bursa Romana de Marfuri, terenuri cu o suprafata de 140.000 mp, situate in Bucuresti, in zona fostei gari Cotroceni, in zona Garii de Nord, Giulesti si Orhideea. "In acest moment, terenurile sunt in curs de evaluare. Dupa vanzarea terenurilor, vom plati, in octombrie, jumatate din datoriile catre Electrica", a adaugat directorul CFR Infrastructura.

CFR Infrastructura are datorii catre Electrica de 482,8 milioane lei, datorii acumulate in perioada iunie 2005- mai 2007, la acestea adaugandu-se penalitatile a caror valoare se ridica la 111,8 milioane lei.

Din cele aproximativ 600 milioane lei datorii catre Electrica, 300 milioane lei are de recuperat de la CFR Calatori pentru taxa de utilizare a infrastructurii si pentru electricitate, a declarat pentru NewsIn, directorul CFR Infrastructura, Constantin Manea.

"Ministerul Transporturilor a facut demersuri pentru suplimentarea de la bugetul de stat a subventiei pentru CFR Calatori cu 450 milioane lei, astfel incat sa ne poata plati cele 300 milioane lei. Speram sa fie aprobata suplimentarea dupa vacanta parlamentara", a precizat Manea.

Potrivit datelor CFR Infrastructura, compania are de recuperat de la operatorii nationali si privati de marfa si calatori aproximativ 389 milioane lei din care 348,4 milioane lei reprezinta taxa de utilizare a infrastructurii feroviare. Reprezentantii companiei au precizat ca operatorii privati si CFR Marfa isi achita la timp datoriile, CFR Calatori fiind compania cu cele mai mari datorii catre CFR Infrastructura.

Citeste si:

Manea este de parere ca situatia nu se va mai repeta daca CFR Calatori va primi constant subventia de la stat. "Electrica putea pune sechestru pana acum pe conturi sau pe bunuri, dar a decis sa debranseze doar o parte din statiile mici, iar siguranta traficului nu este afectata", a precizat oficialului CFR Infrastructura. Singura problema o reprezinta faptul ca Electrica a debransat, pe langa cele196 de gari, si locuintele de serviciu din zonele respective.

In acest moment sunt debransate 17 gari din Ploiesti, 22 din Targoviste, doua din Giurgiu, trei in Slatina, patru din Alexandria, patru din Craiova, cinci din Severin, zece din Targu Jiu, patru din Arad, 21 din Deva, trei din Timisoara, sase din Miercurea Ciuc, sapte din Mures, doua in Sfantul Ghoerghe, opt in Bacau, opt in Buzau, 18 in Brasov si doua in Focsani. Printre garile unde Electrica a intrerupt furnizarea cu energie electrica se numara Ploiesti Nord, Sibiu, Fagaras, Hunedoara, Petrosani, Simeria, Codlea, Ghimbav si Berceni.

Ministerul Transporturilor a anuntat pe 14 iunie ca filialele Electrica au pus sechestru asiguratoriu pe o parte a patrimoniului privat al CFR, precum statii de cale ferata, sedii de regionale-birouri, cladiri anexe, mijloace de transport in caz de interventie. Astfel, Electrica si-a aratat intentia de a sista furnizarea energiei electrice pentru tractiunea trenurilor, iar intreruperea alimentarii cu energie electrica ar fi avut efecte directe si imediate asupra intreruperii circulatiei trenurilor de calatori cat si a celor de marfa.

De asemenea, CEZ Distributie, desprinsa din filiala privatizata Electrica Oltenia, a anuntat, la mijlocul saptamanii trecute, ca CFR SA va fi executata silit saptamana viitoare din cauza datoriilor de peste 90 de milioane lei pe care le-a acumulat la plata facturilor de energie electrica din 2004. Principalele statii CFR Infrastructura a caror activitate a fost afectata de intreruperea furnizarii energiei electrice de catre CEZ Distributie sunt Craiova, Targu-Jiu, Severin si Rosiorii de Vede.