Caroli Foods, cel de-al doilea mare jucator de pe piata mezelurilor din Romania, ar putea fi listat la bursa pana in 2009, in conditiile in care producatorul tinteste majorarea valorii companiei, cresterea cotei de piata si a volumului de vanzari.

“Ne gandim ca, intr-un an de zile, sa listam compania la bursa, in conditiile in care piata din Romania, lipsita de profunzime la ora actuala, trebuie sa evolueze. Deocamdata, nu avem nevoie de alte surse de finantare, insa daca ne vom extinde afacerea, suntem deschisi ideii de a apela la credite si la alti investitori”, a declarat Haluk Akdemir, directorul general al Caroli Foods, pentru wall-street.ro.

Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 93 milioane de euro, in crestere cu 50% comparativ cu anul 2005. Viitoarea listare la bursa ar face din producatorul de mezeluri o tinta atractiva pentru o eventuala achizitie.

“Inca nu am primit nicio oferta de cumparare, insa suntem de acord sa discutam. Daca am vinde, oferta care ni se va face ar trebui sa insumeze atat valoarea companiei, cat si potentialul acesteia. In afaceri, poti sa vinzi, poti sa si cumperi, asta e si filosofia noastra”, a afirmat Akdemir.

CEO-ul Caroli Foods considera ca pe piata interna sunt prea multi jucatori, preconizand ca pana in 2009-2010 numarul acestora se va micsora considerabil pentru ca nu toti indeplinesc standardele impuse de Uniunea Europeana si pentru ca romanii devin mai pretentiosi in alegerile pe care le fac. “In conditiile in care cererea este mai mica decat cei 300 de producatori, viitorul mare pas pe care piata de profil din Romania trebuie sa-l faca este consolidarea afacerilor marilor jucatori”, este de parere Akdemir.

In ceea ce priveste estimarile pentru piata mezelurilor in 2008, directorul general estimeaza ca intrarea Romaniei in UE determina cresterea consumului de carne pe cap de locuitor, apreciind ca pana in 2009, acesta va creste cu 10%. Romanii se afla de abia la nivelul de 65% din consumul mediu european.

“Consumul de carne va creste in conditiile in care si veniturile se vor majora peste nivelul asteptat. Pe de alta parte, si carnea se va scumpi din cauza secetei accentuate de anul acesta care va determina o scumpire in lant, al carei efecte le va resimti consumatorul”, crede directorul general al Caroli Foods.

Citeste si:

In ceea ce priveste competitia cu marii jucatori de pe piata europeana, CEO-ul Caroli Foods considera ca, deocamdata, niciun mare producator nu va veni cu propriile marci pentru ca industria romaneasca de profil se bazeza pe traditie si pe incredere in relatia cu consumatorii. Cu toate acestea, el nu exclude posibilitatea preluarii unuia sau mai multor jucatori locali.

Caroli Foods are peste 1.300 de angajati in cele doua fabrici de mezeluri din Pitesti - una axata pe productia de salam si cealalta, pe specialitatile din carne. Anul trecut, Caroli a preluat producatorul clujean Maestro Industries, pentru suma de 5 milioane de euro, intreaga productie fiind relocata la Pitesti. “Anul acesta ne-am concentrat pe gama Maestro, o buna parte din cele 3 milioane de euro din bugetul activitatilor de marketing mergand spre aceasta gama”.

Salamul si sunca raman cele mai importante produse din portofoliul Caroli, pateul aflandu-se la polul opus. Salamul continua sa detina ponderea pe segmentul preparatelor din carne, anul trecut inregistrand un nivel mediu al volumului de vanzari de 42% din totalul incasarilor pe segmentul produselor din carne, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare MEMRB.

“Romanilor le place carnea adevarata si mai putin pateul. Vara, prefera sa cumpere produse mai ieftine si la preturi promotionale”, explica Akdemir.

Caroli Foods este format din companiile Maestro, Caroli Prod 2000 (divizie de distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si Indcarf, care se ocupa cu productia de mezeluri crude si pe depozitare. Grupul include astazi patru marci: Gourmet, Caroli, Maestro, Primo, Familia si Sissi. Deocamdata, compania nu planuieste lansarea de noi brand-uri, aceasta concentrandu-se asupra introducerii pe piata de noi categorii de produse.

“Lansarea de noi brand-uri nu reprezinta o prioritate la momentul actual, acestea fiind mai mult rezultatele mai multor sedinte de brainstorming, asa cum a fost cazul suncii Sissi”, a adaugat CEO-ul Caroli Foods.

Principalii competitori ai Caroli Foods sunt Cristim, cu o cota de piata de 15%, Aldis, Agricola Bacau, Angst si Scandia. Piata mezelurilor, avaluata la peste un miliard de euro, se va majora cu 10%, pe fondul dezvoltarii marilor retaileri.