Daniel Negrescu, brand manager al societatii Murfatlar, a declarat ca pe primul semestru al acestui an, compania a avut o cifra de afaceri de 19 milioane de euro, iar obiectivul este de a atinge 42 de milioane de euro pana la sfarsitul lui 2007 fata de 36 de milioane de euro care reprezinta cifra de afaceri de anul trecut, transmite NewsIn. El a declarat ca nu se intrevede o crestere a pretului vinului care este insa stabilit in functie de piata.

Murfaltar are in prezent mai multe proiecte de investitii, unele Sapard, in derulare. Peste un milion de euro vor fi investiti in marirea capacitatii de productie si a liniilor de imbuteliere. In prezent, linia de imbuteliere ajunge la 150.000 de sticle pe zi in cea mai mare parte de 0,75 litri, iar cea de-a doua linie de imbuteliere care va fi inaugurata in primavara anului viitor va produce 250.000 de sticle pe zi. Un alt proiect aflat in derulare la Murfatlar in valoare de 1.700.000 de euro prevede replantarea pentru anul viitor, a 200 de hectare de vita de vie.

Daniel Negrescu precizeaza ca in ciuda secetei din acest an, productia nu a avut de suferit foarte mult in lipsa precipitatiilor. El spune ca productia obtinuta este una buna din punct de vedere calitativ. Cantitativ a fost obtinuta o productie mai mica de pana la 15 % pe anumite soiuri, dar situatia nu este una ingrijoratoare. Conditiile meteorologice sunt importante la procesul de recoltare, dar odata ce strugurii sunt introdusi in procesul tehnologic, acest lucru nu mai conteaza. Murfatlar dispune de 41 de rezervoare cu o capacitate cuprinsa intre 250.000 si 1.000.000 de litri, iar fermentarea vinului se realizeaza la temperaturi controlate, drojdia folosita fiind selectionata in functie de tipul de vin care urmeaza sa fie obtinut.

Citeste si:

In ceea ce priveste exportul nu sunt diferente mari fata de anii trecuti, dar obiectivul Murfaltar este de a atinge 20% astfel ca cifra de afaceri sa fie reprezentata de export. Murfatlar lucreaza la promovarea vinului pe care il produce pe piete noi, dar si extinderea pe cele pe care este deja cunoscut, obiectiv care necesita insa timp. Vinul de Murfatlar este cautat in tarile in care exista in special comunitati de romani cum ar fi Israelul sau SUA.

Reprezentantii companiei spun ca intampina dificultati in aceasta privinta, intrucat in afara granitelor nu exista un brand de tara si atunci trebuie sa se descurce pe cont propriu pentru a-si promova cat mai bine produsul si a demarat in aceasta toamna o noua campanie de imagine.

In vinoteca Murfaltlar se afla 500.00 de sticle de vin, cel mai vechi fiind din 1958, iar cel mai bun an, de referinta este considerat anul 1986. La Murftlar care dispune de 3.000 de hectare de vita de vie, lucreaza aproximativ o mie de persoane, la care se adauga alti 300 de sezonieri. Compania are contracte cu cel putin patru agentii de turism, iar anual crama este vizitata de aproximativ 7.000 de turisti in majoritate cetateni straini care pot vizita si pot afla despre procesul de producere a vinului, degusta vinuri, cel putin cinci soiuri, pot servi o masa traditionala romaneasca si asista la spectacole folclorice.