"Obiectul investigatiei il constituie analizarea efectelor acestor contracte asupra mediului concurential, la nivelul tuturor verigilor lantului de distributie, pana la vanzarea cu amanuntul", se arata in comunicatul Concurentei.

Din punctul de vedere al Legii concurentei, distributia exclusiva este o intelegere verticala, in cadrul careia furnizorul convine sa vanda produsele sale unui singur distribuitor, in scopul revanzarii intr-un anumit teritoriu (ce poate fi reprezentat de o localitate, unul sau mai multe judete) sau chiar pe intregul teritoriu al tarii.

"Distributia exclusiva poate fi combinata si cu exclusivitatea de marca, in sensul ca distribuitorii isi asuma obligatia de a nu comercializa si alte marci similare de produse, concurente cu cele ale furnizorului. Acest tip de intelegeri poate fi interzis de prevederile legii, in situatia in care nu respecta anumite conditii. In acest context, unele acorduri pot fi exceptate de la interdictia legala", se mai spune in comunicat. Principiul, preluat din legislatia comunitara in domeniu, are in vedere posibilitatea de a fi admise acele intelegeri care, desi afecteaza partial concurenta pe o piata, au in acelasi timp, efecte pozitive suficiente pentru a compensa restrangerea concurentei.

Citeste si:

Agentii economici, parti la contracte de acest fel, pot solicita Consiliului Concurentei o dispensa de la aplicarea interdictiei prevazute de lege, iar autoritatea de concurenta declanseaza o investigatie pe piata afectata pentru a verifica indeplinirea conditiilor de exceptare.