SABMiller si-a continuat dezvoltarea puternica de la inceputul anului, cu o crestere organica de 11% a volumelor de bere lager in semestrul incheiat la 30 septembrie 2007. Cresterea veniturilor a fost partial contrabalansata de costurile mai ridicate ale materiilor prime si de majorarea investitiilor la nivel de grup, in timp ce performanta financiara aferenta perioadei de sase luni este in concordanta cu asteptarile managementului.

In America Latina, volumele de bere lager au crescut cu 8%. Desi America de Sud s-a bucurat de o perioada de crestere ridicata a volumelor ca urmare a implementarii initiale a planurilor Grupului, cresterea a fost moderata in ultimele luni, conform asteptarilor. In Columbia, volumele de bere lager au crescut cu peste 7% in acest semestru. O crestere mai lenta a fost inregistrata in ultima parte a perioadei, pe fondul unei baze ridicate in anul precedent. Operatiunile din Columbia continua procesul de restructurare majora a lantului de distributie si relansarea in mai multe faze a marcii cu pozitie de lider de piata, Aguila. In Peru, volumele au crescut cu 10%, pe o piata care ramane extrem de competitiva. Compania si-a continuat investitiile semnificative in strategia de distributie, construirea marcilor si merchandising, investitii care pe termen scurt vor contribui la reducerea marjelor.

In Europa s-a inregistrat o crestere organica a volumelor de bere lager de 12%. Vanzarile in primele doua luni ale semestrului au fost deosebit de puternice, fiind determinate de conditiile meteo favorabile, insa volumele au fost oarecum moderate in ultimele luni ale perioadei. Polonia a realizat o crestere de 13% in cadrul portofoliului sau, in pofida unor concurenti foarte puternici. Volumele din Rusia s-au majorat cu 18%, toate marcile din portofoliu contribuind la aceasta realizare. In Romania, cresterea a fost de 37%, fiind impulsionata de extinderea capacitatilor de productie din anul precedent si determinata de succesul continuu al marcii Timisoreana si al noului ambalaj PET. In Cehia, a fost realizata o crestere buna a volumelor, de 3%.

Citeste si:

In America de Nord, vanzarile interne ale Miller catre retaileri au crescut cu 5,9% comparativ cu anul precedent si cu 1,4% pe baza organica (exclusiv Sparks si Steel Reserve, achizitionate in august 2006), iar vanzarile interne catre retaileri ale Miller Lite s-au majorat cu 2,1%. Strategia Miller de crestere pentru Miller Lite si de migrare a portofoliului de marci catre segmente de piata cu marje de profit mai ridicate a contribuit la o crestere cu 3,9% a venitului intern net pe baril ( unitate de masura ) si nu butoi. Miller Chill, noua bere light a companiei, in stil „chelada”, continua sa se vanda peste asteptari, in timp ce volumele marcii super-premium a Grupului, Peroni Nastro Azzurro si ale marcii craft Leinenkugel au crescut cu rate procentuale puternice, cu doua cifre.

Operatiunile SABMiller din Africa si Asia au crescut din nou rapid si au inregistrat o crestere organica de aproximativ 20% a volumelor de bere lager determinata de China, unde volumele s-au majorat cu 22%. In Africa (exclusiv Zimbabwe), volumele lager au crescut cu 6% pe baza organica, iar in Botswana volumele au crescut cu 11%, dupa doi ani dificili; de asemenea, s-au inregistrat performante foarte bune in Tanzania si Mozambic.

In Africa de Sud, volumele de bere lager au crescut cu 2%, o crestere puternica fiind inregistrata pe segmentul mediu al pietei, precum si ca urmare a lansarii cu succes a marcii premium Hanza Marzen Gold la inceputul lunii mai. Recent, performanta volumelor a fost oarecum limitata din cauza unei combinatii dintre deficientele in aprovizionare la nivel local si reducerea flexibilitatii in timpul introducerii de noi marci si ambalaje, inclusiv implementarea programului de restructurare a segmentului mediu. Volumele de bauturi racoritoare au crescut cu 9%, reflectand conditiile meteo favorabile si refacerea stocurilor in primele luni ale perioadei, dupa cateva deficiente de aprovizionare la sfarsitul anului anterior.