“Acum este momentul oportun ca in Romania sa se construiasca o fabrica Oriflame, insa trebuie sa facem fata concurentei acerbe venite din partea Ungariei. Ucraina ar putea sa iasa din competitie pentru ca nu este membra a Uniunii Europene”, a explicat, pentru Wall-Street, Gabriela Sasu.

Luna trecuta, grupul international suedez Oriflame, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata mondiala a produselor cosmetice, si-a anuntat intentia de a construi o fabrica in regiunea Europei Centrale si de Est, Romania fiind una dintre optiuni, alaturi de Ungaria, Cehia si Ucraina.

Investitia, evaluata la aproximativ doua miliarde de euro, va genera in jur de 100 de locuri de munca, principalele beneficii vizand dezvoltarea industriei din amontele procesului de productie propriu-zis.

Balanta ar putea sa incline in favoarea Ungariei in conditiile in care anul 2008 ar putea aduce surprize neplacute jucatorilor de pe piata cosmeticelor in masura in care schimbarea macazului politic atrage dupa sine o serie de transformari economice defavorabile industriei de profil, conform preconizarilor directorului de marketing din cadrul companiei.

Oriflame Romania a intocmit deja un raport cu privire la piata interna a cosmeticelor, care a inregistrat o crestere de pana la 15% fata de anul trecut, fiind inca sufocata de volumul mare de importuri, in proportie de 80%.

Citeste si:

“Anul acesta, ne asteptam la o crestere de 13% a pietei interne a cosmeticelor, comparativ cu 2006. Anul viitor nu va fi unul extraordinar, cu o crestere mai mica, de 10%”, a apreciat Sasu.

Criteriile de alegere a viitoarei tari unde va fi amplasata noua fabrica se refera, in primul rand, la politicile fiscale pe termen mediu si lung, la politica tarii in materie de infrastructura, dar si la modul in care va evolua piata muncii in ceea ce priveste costurile de productie, expertiza, riscurile birocratiei si ale taxelor, potrivit estimarilor directorului general al marelui producator de cosmetice.

In 1998, Oriflame a incercat sa cumpere o fabrica detinuta de Farmec S.A., insa proiectul a esuat pentru ca au existat neintelegeri in ceea ce priveste pretul, potrivit declaratiilor Gabrielei Sasu.

Grupul Oriflame a inregistrat in 2006, la nivel mondial, vanzari de 917,9 milioane euro, in crestere cu 18% comparativ cu anul 2005. Pe termen mediu, Oriflame isi propune sa inregistreze cresteri anuale ale vanzarilor de 5-10%. Oriflame Romania este subsidiara grupului olandez Oriflame Holdings B.V.