"In prezent volumul de vanzari la lubrifianti reprezinta 0.2% din volumul vanzarilor de carburanti", a spus directorul diviziei de retail al companiei Petrom. Potrivit acestuia, Petrom estimeaza ca va avea o cota pe piata de lubrifianti vanduti in benzinarii in acest an de 18% in crestere cu 3% fata de 2006. Noile produse vor inlocui uleiurile RO3 si vor fi comercializate pentru inceput numai de piata din Romania, urmand ca aceste produse sa fie introduse pe viitor si in alte piete unde exista reteaua Petrom, iar Bulgaria este urmatoarea piata vizata, potrivit NewsIn.

"Pentru inceput ne vom adresa celor care isi ingrijesc singuri masina. Peste doi-trei ani, dupa ce vom efectua o serie de teste cu producatorii de masini, se va face si o trecere fireasca la comercializarea noilor uleiuri in service-uri", a spus directorul diviziei comerciale al Petrom, Tivadar Runtag. Acesta a explicat ca nu poate preciza investitia Petrom pentru noua gama de produse intrucat face parte din investitiile realizate la nivelului grup OMV. Tivadar a adaugat ca vanzarile de lubrifianti s-au inscris pe un trend descrescator intrucat masinile si echipamentele sunt din ce in ce mai moderne si consuma mai putine uleiuri.

La randul sau, directorul departamentului uleiuri al companiei Petrom, Heinrich Novak, a aratat ca noile uleiuri au componente certificate care indeplinesc standardele europene. "In primul rand reduc poluarea, imbunatatesc consumul de carburanti si prelungesc perioada de schimbare a uleiului", a explicat Novak.

In ceea ce priveste o potentiala concurenta cu produsele OMV pe aceste segment, directorul diviziei de retail, Petar Velichkov, a precizat ca "daca ne uitam la tintele grupului, aceasta nu este o problema". Reprezentantii Petrom au mai spus ca volumul vanzartilor pe piata de lubrifianti din Romania este de 160.000 tone pe an din care jumatate pentru consumul industrial si jumatate pentru automobile.