„In primul trimestru al anului 2007, piata romaneasca de petfood a inregistrat o crestere de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, conform datelor Institutului National de Statistica, totalul importurilor in 2006 a fost de aproximativ 38.000 tone fata de 4.000 tone in 1999. Aceste date confirma dinamica ascendenta a pietei care are in continuare un potential de crestere urias avand in vedere ca in momentul de fata in Romania hrana gata preparata atinge un nivel de pana la 5% din totalul de calorii necesare pentru hrana animalelor de companie, in timp ce media calculata pentru pietele din Europa atinge un nivel de aproximativ 50%”, a declarat Gratziela Bahaciu, Secretar General al Asociatiei Romane a Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie (ARPAC).

Piata de petfood din Romania prezinta o crestere constanta in volum in ultimii sase ani, fiind constituita in proportie de 99% din importuri provenite in cea mai mare parte din Uniunea Europeana. Primul brand de hrana pentru animalele de companie aparut in Romania a fost Chappi, lansat intre 1991 si 1993.

Asociatia Romana a Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie (ARPAC) a fost fondata in anul 2003 si este o organizatie non-guvernamentala, apolitica si non-profit care reprezinta piata de petfood din Romania, respectiv producatorii si importatorii de hrana pentru animale de companie.