Terminalul marin va fi construit la 8,7 kilometri in largul Marii Negre, in zona rafinariei Petromidia si va permite navelor sa incarce sau sa descarce titei folosind un sistem plutitor de acostare conectat la o conducta submarina si de uscat, care face legatura cu parcul de depozite de titei al rafinariei. Acest proiect scurteaza cu aproximativ 33 de kilometri drumul de acces al titeiului pe conducta dintre petrolier si rafinarie, realizand in acelasi timp reduceri de costuri de cel putin trei dolari pe tona.

Capacitatea maxima de transfer a terminalului va fi de 14 milioane tone de titei pe an. Proiectul este finantat din sursele proprii ale companiei, investitia fiind estimata la peste 90 milioane dolari.

"Acest proiect va permite grupului sa devina o componenta semnificativa a unui lant alternativ de aprovizionare cu titei care se va intinde de la Marea Caspica pana la instalatiile de la Petromidia si va asigura un flux de titei mai departe, spre Uniunea Europeana, cand intreaga retea va fi operativa”, a declarat managerul de proiect al Vector Energy, compania de trading a Grupului Rompetrol, Ermanno Zukar.

Citeste si:

Proiectul a fost demarat in iunie 2006 si se va incheia in luna septembrie a anul viitor.

La inceputul lunii septembrie, presedintele grupului, Dinu Patriciu, anunta ca Rompetrol va construi un terminal marin pentru transportul titeiului de la Baku. Potrivit acestuia, in conditiile in care compania KazMunaiGas, care a achizitionat pachetul majoritar al grupului, detine controlul asupra terminalului din Baku, ruta Baku-Midia poate fi esentiala pentru Romania. Patriciu a mai spus ca fluxurile financiare pe care le vor dezvolta aceste trasee vor fi folosite pentru extindere.

KazMunaiGas a anuntat, in luna august a acestui an, ca a incheiat un acord de preluare a pachetului majoritar din Rompetrol Group de la Rompetrol Holding, iar valoarea de piata a The Rompetrol Group NV a fost calculata la 3,616 miliarde dolari. Tranzactia a fost finalizata miercuri, KMG platind restul sumei in contul actiunilor achizitionate, dupa ce Comisia Europeana a avizat aceasta tranzactie pe 19 noiembrie.