Cele 13 hoteluri din Bucuresti in care vor fi cazate delegatiile prezente la Summit-ul NATO din aprilie 2008 vor castiga pe zi 1,4 milioane de euro, acestora adaugandu-li-se castigurile unitatilor de cazare pentru jurnalisti si cele ale firmelor care vor furniza servicii si echipamente.
Delegatiile oficiale prezente la Summit-ul NATO vor fi cazate la Marriott, Intercontinental, Hilton, Capsa, Radisson Sas, Ramada Majestic, Best Western Park, Sofitel, Ramada Plaza, Golden Tulip, Howard Johnson, Novotel si Crowne Plaza.

"Toate cheltuielile delegatiilor sunt achitate de acestea. Am incercat sa facem o estimare a ceea ce va insemna prezenta acestor delegatii la Bucuresti, din punctul de vedere al incasarilor hotelurilor. Numai cele implicate in cazarea delegatiilor vor incasa 1.400.000 de euro pe zi. La asta se adauga ceea ce vor castiga hotelurile care ii vor caza pe cei 3.500 de jurnalisti prezenti la Bucuresti", a declarat intr-un interviu pentru NewsIn secretarul de stat in MAE Victor Micula, coordonatorul Summit-ului NATO.

Micula a precizat ca ofertele hotelurilor au plecat de la 100 de euro pe noapte pana la aproape 600 de euro pe noapte, diferenta de pret fiind data de nivelul de confort. "Toate preturile - fie ele pentru camere standard sau suite - sunt preturi care se incadreaza in standardele europene", a spus acesta.

Secretarul de stat a aratat ca demersurile privind cazarea pentru Summit-ul NATO au inceput in luna mai, cand au fost transmise hotelurilor bucurestene primele semnale in acest sens, pentru ca din iunie sa inceapa procedura de selectare a unui partener al MAE pentru gestionarea partii de cazare.

"Impreuna cu cei de la Secretariatul General al NATO am selectionat o serie de hoteluri care ofera conditiile necesare cazarii delegatiilor, iar in septembrie am trimis delegatiilor tarilor NATO la Bruxelles tarifele pe care le solicita aceste hoteluri. Au fost niste preturi mai mari in cazul a trei hoteluri, care - dupa trei saptamani - si-au revizuit tarifele si au revenit intr-o zona a normalitatii", a recunoscut Micula.

Aceste hoteluri au propus preturi cu 12-15% mai mari decat cele normale, dar, vazand ca in trei saptamani nu au primit nicio solicitare, au redus din proprie initiativa tarifele si sunt in prezent rezervate.

Oficialul MAE a reamintit ca au fost blocate in total 3.800 de camere in Bucuresti, desi MAE stia ca necesarul este de doar 2.800, dar aceasta a dat posibilitatea unei marje de manevra in ceea ce privea cazarea si optiunile de cazare a delegatiilor tarilor care vor fi prezente la Summit. Cele 1.000 de camere ramase sunt destinate jurnalistilor, iar lista hotelurilor pe care le propune MAE va aparea in urmatoarele doua saptamani.

"Noi ii vom incuraja sa se cazeze la niste hoteluri care se vor afla pe traseul unor navete. Vom organiza un fel de linii de autobuze care vor trece pe la hotelurile jurnalistilor - in general pe la trei hoteluri - si care vor face legatura cu Palatul Parlamentului, cu Parcul Izvor, unde va fi organizat centrul de ridicare a acreditarilor, astfel incat cei care cunosc mai putin Bucurestiul sa aiba oricand o alternativa de transport comoda si eficienta pentru a ajunge la Palatul Parlamentului si la hotel", a precizat secretarul de stat.
Deja si-au aratat disponibilitatea de a se pune la dispozitia jurnalistilor hotelurile Lido, Ambasador, Phoenicia, Confort din Vitan-Barzesti si NH.

Spre deosebire de Sommet-ul Francofoniei, cazarea pentru Summit-ul NATO n-a mai fost o problema. "De aceasta data am terminat rezervarea cu mult inaintea Summit-ului si nu am intrat in conflict cu alte rezervari. Noi am apucat sa anuntam din timp ca ne intereseaza sa cazam delegatii la hotelurile respective. Primele cereri le-am transmis in luna mai si asta ne-a usurat munca. La sfarsitul lunii aprilie le-am solicitat principalilor organizatori de evenimente din Bucuresti sa nu programeze nimic in perioada 30 martie-5 aprilie si atunci autormat cererea pentru cazare este mai mica decat in mod traditional", a aratat Victor Micula.

Castigurilor rezultate din cazare li se adauga si altele, fie ele in bani, fie in imagine. "Marea majoritate a banilor prevazuti in buget sunt bani care se vor duce la companii romanesti, ceea ce inseamna locuri de munca pentru romani", a detaliat secretarul de stat beneficiile in urma organizarii Summit-ului NATO.

"Delegatiile care se vor afla la Bucuresti - pe langa serviciile de cazare pe care le vor angaja pe plan local - vor angaja si alt gen de servicii: catering propriu, comunicatii proprii, IT, spatii de birou aditionale, mobilier aditional, aparatura aditionala. Toate acestea se vor obtine probabil pe plan local. Se estimeaza ca in perioada Summit-ului vor functiona in acelasi timp in Palatul Parlamentului 1.000 de celulare. Asta, evident, are un impact pozitiv asupra prestatorilor de servicii de telefonie mobila", a completat Micula.

Oficialul roman enumera printre beneficii si expunerea in media internationala de care se va bucura Romania. "Noi apreciem ca se va vorbi tot mai mult despre Bucuresti incepand cu luna februarie. Sunt practic trei luni in care Bucurestiul se va afla in presa internationala si in aceste trei luni lumea va realiza ca aici se iau decizii la nivel global. Prin urmare, va exista un impact favorabil si asupra climatului de afaceri din Romania. Nivelul de atractivitate pentru mediul de afaceri romanesc va creste. Impactul va fi dificil de cuantificat in cifre intr-un viitor imediat apropiat, dar care se va simti cateva luni bune sau cativa ani dupa ce va avea loc summitul", a conchis Victor Micula.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri