Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va incheia un contract pentru sectiunea Bucuresti-Cernavoda-A2 si unul pentru Bucuresti-Pitesti (A1)-Centura Pitesti, in total urmand sa existe doua contracte cu valabilitate de un an fiecare.

In urma evaluraii ofertelor, firma Zip Escort va asigura paza pe autostrada Soarelui. Licitatia pentru serviciile de paza pentru autostrada Bucuresti-Pitesti si centura Pitesti a fost castigata de Quartz Security, insa rezultatul a fost contestat de Prima Guard Security. In prezent, reprezentantii Companiei de Autostrazi asteapta raspunsul de la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Opt firme au achizitionat caietele de sarcini pentru autostrada Bucuresti-Pitesti, insa doar doua firme au depus oferta, respectiv Prima Guard Security International si Quartz Security, la inceputul lunii noiembrie. Pentru asigurarea serviciilor de paza pe autostrada Soarelui au fost achizitionate 11 caiete de sarcini, dar au depus oferta doua firme, respectiv Zip Escort si Romprest.

Citeste si:

Firmele care vor fi selectate vor asigura paza 24h din 24h, iar pentru 20 km de autostrada va exista cel putin un echipaj. Practic, vor exista cel putin opt echipaje pe autostrada Soarelui si cel putin cinci pe autostrada si varianta Pitesti. Paza se va executa prin patrulare auto si interventie rapida, in baza unor parteneriate cu Politia Autostrazii. De asemenea, firmele trebuie sa aiba in dotare minimum 30 de caini utilitari cu atestat de dresaj. Delimitarea sectoarelor de patrulare se va face pe autostrada Soarelui in zona Centurii Bucuresti, Fundulea, Lehliu, Drajna, Fetesti si Cernavoda, pe autostrada Pitesti in zonele a 14 noduri rutiere, iar pe centura Pitesti in doua noduri rutiere.

Potrivit contractului, in cazul unor furturi sau distrugeri, daca autorii nu au fost identificati, firma de paza va suporta costul lucrarilor si al bunurilor CNADNR. In cazul distrugerii sau furturilor componentelor sistemului de monitorizare a autostrazilor, firmele vor fi obligate sa refaca, din fonduri proprii, sistemul in cel mai scurt timp, fiind raspunzatoare de evenimentele rutiere aparute in aceasta perioada.