"Pentru indeplinirea cotei de 3% biodiesel din motorina care va fi comercializata de la 1 ianuarie la nivel national este nevoie de 90.000 tone de biodiesel, care poate fi acoperit din productia interna, in conditiile in care doar fabrica de biodiesel de la Lehliu a companiei Martifer are o capacitate de 100.000 tone pe an", a explicat Baneteanu, citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, in Romania exista circa 30-40 de producatori de biodiesel inscrisi ca antrepozite fiscale, iar daca acestea ar produce la capacitate maxima Romania ar putea deveni chiar si exportator de biodiesel.

De asemenea, in cee ce priveste amestecul de 4% bioetanol care va trebui amestecat cu benzina incepand cu mijlocul anului 2009, Banateanu a spus ca producatorii de etanol din Romania trebuie sa realizeze anumite investitii pentru a produce bioetanol. "Deocamdata o singura companie a anuntat ca va produce bioetanol, respectiv Amochim, care va realiza aceasta capacitate pe amplasamentul unde ar fi trebuit sa se extinda fabrica Amonil Slobozia", a completat directorul adjunct.

Citeste si:

In ceea ce priveste intentia Finantelor de a acciza biodiesel, Banateanu a spus ca Directia de Politici Industriale din Ministerul Economiei va sustine ca biodieselul ar trebui in continuare neaccizat. "Finantele sustin ca la nivel european foarte multe tari au introdus accize pentru biodiesel", a precizat Banateanu.

Executivul a aprobat in luna mai calendarul privind introducerea pe piata amestecul de biocarburanti si carburanti conventionali – derivate ale uleiurilor minerale. Astfel, operatorii economici au introdus de la data de 1 iulie 2007 - motorina cu un continut de biocarburant de minimum 2% in volum, urmand ca de la 1 ianuarie 2008 sa intre pe piata motorina cu un continut de biocarburant de minimum 3% in volum, de la 1 iulie 2008 - motorina cu un continut de biocarburant de minimum 4% in volum si de la 1 iulie 2009 - benzina cu un continut de biocarburant de minimum 4% in volum. Comerciantii de combustibil care nu respecta aceste prevederi risca amenzi de la 7500 la 15.000 de lei.

Conform unei directive a Uniunii Europene, statele membre trebuie sa amestece treptat combustibilul traditional utilizat in transport cu biocombustibil, astfel incat, pana in 2010, biodieselul sa reprezinte 5,75% din motorina de pe piata, urmand ca, in 2020, ponderea sa creasca la 20%.