"Costurile cu materii prime si costurile cu forta de munca au crescut constant in ultimii ani. Estimarile noastre arata ca, pana in 2011, costurile cu forta de munca aproape se vor dubla, iar costul materiei prime va cunoaste o crestere anuala de aproximativ 10%. Aceste cresteri se vor reflecta obligatoriu in pretul mobilei de pe piata romaneasca. Consideram ca, pana in 2011, vom asista la o scumpire, in medie, cu 30% a mobilei in Romania, poate chiar mai mare pentru produsele care implica mai multa manopera cum ar fi mobilierul din lemn masiv" au adaugat, potrivit NewsIn, reprezentantii Mobexpert.

Acestia au mai spus ca piata romaneasca de mobilier inregistreaza un ritm anual de crestere de 10%-15%. Valoarea pietei interne de mobila din Romania va atinge in 2007 valoarea de 1,150 miliarde euro, iar preturile produselor finite de mobilier vor creste, potrivit estimailor Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania (APMR).

"Este o realitate faptul ca piata produselor realizate in industria mobilei este liberalizata de mai multi ani, iar din ianuarie 2007 Romania este membra a Uniunii Europene. Ca urmare, piata nemaifiind controlata, putem anticipa ca se va scumpi mobila. Totusi oferta si consumul produselor de mobila este in crestere de la un an la altul", a declarat pentru NewsIn presedintele executiv al APMR, Aurel Rizea.

Citeste si:

Acesta a adaugat ca scumpirea mobilei se va datora modificarii elementelor care detin ponderi importante in structura costurilor. "Salariile personalului din industria mobilei au fost deja majorate cu 20%, iar preturile materiilor prime si tarifele utilitatilor (energie electrica, gaze naturale, combustibili, apa, etc.) au crescut simtitor sau sunt in curs de majorare. In aceste conditii apreciem ca si preturile produselor finite de mobilier vor inregistra o anumita crestere", a mai spus presedintele APMR

Potrivit lui Rizea, in prezent, operatorii economici depun eforturi considerabile pentru mentinerea fortei de munca calificata in tara si pentru a creste productivitatea muncii si calitatea produselor in conditiile unei competitivitati din ce in ce mai mari. Totodata sunt necesare investitii in retehnologizari si in dezvoltarea fluxului informational