Anul acesta, oficialii Strauss Romania se asteapta la o crestere de 7% a pretului cafelei, in conditiile devalorizarii monedei nationale si ale crizei laptelui. “Cred ca pretul cafelei va creste, in medie, cu 7% pe toate pietele ca urmare a <<efectului China>>, al devalorizarii leului, noi cumparand in euro si vanzand in lei”, a precizat Schwartz.
Ca strategie de viitor, compania intentioneaza sa-si concentreze atentia pe segmentul premium al cafelei, care detine in Romania o cota din piata locala totala de profil de 1,5-2%, potrivit datelor emise de companie.
“Strauss este prezent pe toate segmentele din cadrul pietei de cafea, insa pana acum nu prea s-a axat pe segmentul premium, beneficiind de o buna colaborare cu Lavazza. Urmeaza sa lansam un nou brand, care se va pozitiona pe segmentul de premium.”
De asemenea, grupul planuieste sa investeasca importante resurse in dezvoltarea segmentul AFH (Away From Home - HoReCa), concentrandu-se pe marcile Lavazza si Elite. “Segmentul AFH inregistreaza, in fiecare an, cresteri de 40%, inclusiv in Romania”, a mai spus directorul general al Strauss Romania.
Anul trecut, piata locala a cafelei a ajuns la valoarea de 200 de milioane de euro si la un volum de 27.000 de tone. In acest context, s-a remarcat o crestere cu 20% a consumului de cafea in Romania, acesta atingand 2 kilograme per capita. Spre comparatie, in timp ce in Cehia, Slovacia si Ungaria cantitatea de cafea consumata depaseste 3 kilograme per capita.
In prezent, compania israeliana detine o fabrica pentru procesarea cafelei, cu o capacitate de 12.000 de tone, in cadrul careia lucreaza peste 200 de angajati.
Grupul Strauss este a saptea companie de cafea din lume si cea mai mare companie din domeniu din Europa Centrala si de Est (in Serbia este prezenta prin brandul Doncafe). Compania produce si bauturi pe baza de lapte, sucuri de fructe, precum si gustari si dulciuri.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: