Companiile vor transmite oficial in cursul saptamanii viitoare numele persoanei responsabile cu informarea pasagerilor.

"Companiile aeriene trebuie sa informeze pasagerii cu privire la drepturile pe care le au si trebuie sa respecte reglementarile adoptate la nivelul Uniunii Europene", a declarat, in urma unei intalniri cu reprezentantii companiilor aeriene, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Potrivit ministrului, scopul intalnirii pe care a avut-o cu reprezentantii companiilor aeriene a fost acela de a puncta si de a cunoaste prevederile Regulamentului, "fiindca au existat situatii cauzate de intarzierea pana la patru ore a curselor aeriene", scrie NewsIn.

Orban a mai precizat ca si-a asumat personal raspunderea de a solicita institutiei europene traducerea si publicarea Regulamentului pentru a putea fi aplicat. El a mai spus ca "in cadrul sedintei, operatorii aerieni nu au prezentat scuze, ci explicatii si precizari", cu privire la intarzierile curselor.

Pe de alta parte, Orban a spus ca raspunderile individuale au fost sanctionate de catre ANPC. Mai mult, ministrul a declarat ca au fost luate masuri pentru distribuirea pliantelor in aeroporturi cu privire la drepturile pasagerilor in conformitate cu Regulamentul 261 "care nu este negociabil si va fi respectat".

ANPC a amendat, cu 288.100 de lei, zece companii de transport aerian ale caror curse au avut intarzieri sau au fost anulate in perioada 3-5 ianuarie 2008, pentru ca nu au respectat drepturile pasagerilor, a anuntat pe 29 ianuarie, in cadrul unei conferinte, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

Citeste si:

Potrivit presedintelui ANPC, Dan Vlaicu, institutia pe care o conduce a efectuat controale la 16 companii de transport aerian care au avut intarzieri sau anulari de zboruri, atat pe aeroporturile din Bucuresti, car si pe cele din tara, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile.

„Am constatat ca pasagerii nu-si cunosc drepturile prevazute in Regulamentul CE 261/2004 privind asistenta si compensarea acordata in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor. Am solicitat, de aceea, ca aeroporturile sa informeze pasagerii cu privire la toate aceste drepturi”, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Totodata, ministrul Transporturilor a anuntat ca a solicitat ca aeroportul Baneasa sa includa in contractul cu companiile de transport aerian obligatia de a respecta drepturile pasagerilor. El a precizat ca atunci cand firmele sanctionate cu amenzi vor continua sa incalce drepturile pasagerilor, vor fi sesizate autoritatile aeronautice din tarile unde sunt inregistrate companiile respective. “Nici o companie de transport aerian nu-si va permite sa nu respecte drepturile pasagerilor pentru ca exista riscul sa-si creeze un renume prost”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Regulamentul Comisiei Europene numarul 261/2004 prevede ca transportatorii aerieni sunt obligati sa informeze in scris, fiecare pasager cu privire la drepturile pe care le are in cazul in care zborul este amanat cu mai mult de doua ore, sau anulat.

De asemenea, transportatorii aerieni trebuie sa ofere pasagerilor mese si bauturi racoritoare in cantitati direct proportionale cu timpul de asteptare, cazare hoteliera, precum si transportul pasagerilor de la aeroport la locul cazarii. Conform Regulamentului, pasagerii mai au dreptul de a efectua doua apeluri telefonice gratuite si dreptul de a trimite mesaje prin telex, fax sau e-mail. Mai mult, pasagerii au dreptul de a alege intre rambursarea in termen de sapte zile a intregului cost al biletului la pretul de achizitie si chiar dreptul de a primi un zbor retur la punctul de plecare initial in cazul in care zborul pana la un punct de escala a devenit inutil.