“Nu am intrat pe piata din Romania prin achizitii pentru ca nu am considerat pe niciun jucator atractiv pentru strategia noastra si nici noi nu eram dispusi sa platim atat cat ar fi cerut. In tarile in care suntem deja prezenti nu am cumparat niciun mare jucator local”, a declarat, pentru Wall-Street, Dieter Messner (foto stanga), membru in Consiliul de Administratie al OBI.

Cu o investitie medie per magazinde aproximativ 4 milioane de euro, OBI nu exclude, pe viitor, o strategie de expansiune care sa includa si achizitii pe plan local, in functie de oportunitatile pietei.

“In cel mai rau caz, piata locala ar valora 2 miliarde de euro. De aceea, pana la sfarsitul lui 2009, am putea sa deschidem 30 de magazine si sa suplimentam investitiile cu pana la 80 de milioane de euro”, a precizat country managerul pentru Romania, Romano Quinzi (foto dreapta).

Investitia initiala a retailerului german va fi de 20 milioane de euro, primele doua magazine urmand sa fie dechise in Bucuresti si in Oradea, dupa care reteaua va fi suplimentata cu inca 20-25 de magazine in urmatorii doi ani.

Planul de extindere urmareste deschiderea de unitati in aglomeratiile urbane cu peste 70.000 de locuitori, iar magazinele, care vor avea o suprafata de 8.000-12.000 de metri patrati, vor fi amplasate in mari centre comerciale si in parcuri de retail.

Citeste si:

Cu toate ca piata locala a bricolajului este intens disputata de mari jucatori nationali precum Praktiker si Bricostore, dar si de altii regionali ca Ambient sau Dedeman, reprezentantii OBI considera ca inca mai este loc de noi investitori, mai ales pe fondul unei piete imobiliare in plina expansiune.

Piata interna a bricolajului a fost estimata anul trecut la peste 800 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de 2006, marii jucatori isi consolidandu-si pozitiile prin investitii masive care au ajuns la peste 140 de milioane de euro.

“Am ales sa intram de abia acum in Romania, desi ne gandeam de mai mult timp, pentru ca am fost ocupati cu intrarea pe alte piete si cu inaugurarea magazinelor din Rusia, Ucraina si Polonia. Suntem siguri ca nu este prea tarziu si credem ca in termen de 5-10 ani vom deveni lideri pe piata de profil din Romania”, a comentat Messner.

Prezenta in 11 tari europene, compania germana genereaza vanzari nete de 5,8 miliarde euro printr-o retea de peste 500 de magazine si si-a stabilit un plan agresiv de extindere se extindere in Europa Centrala si de Est. Compania face parte din grupul german Tengelmann, care mai opereaza in Romania reteaua de magazine de tip discount Plus Discount.