In Romania, vehiculele decapotabile nu au avut pana acum un succes prea mare. Sentimentul de nesiguranta, preturile piperate si perioada de utilizare limitata din cauza conditiilor atmosferice au creat in mintea romanilor o aversiune fata de modelele care fac furori in tarile mai dezvoltate.

Piata de masini decapotabile a fost subdimensionata ani de-a randul si asta nu numai din cauza cererii slabe ci, mai ales, din cauza unei oferte destul de reduse si exclusiviste.

In general, pretul unui cabriolet depaseste pragul psihologic de 30.000 de euro facand din aceasta clasa de vehicule un apanaj al oamenilor cu buzunare largi si pline.

Cu toate acestea, recent, au inceput sa apara, inca timid, decapotabile cu preturi mult mai rezonabile si mai pe gustul clientilor. Este cazul unor vehicule precum Volkswagen Beetle Cabrio, Renault Megane Coupe-Cabriolet, Peugeot 206 si 307 CC, dar mai ales al deja faimosului model Mazda MX-5, vehicul cu un raport calitate/pret greu de egalat.

Orice sofer stie ce inseamna sa circuli cu un vehicul acoperit, fara aer conditionat, pe timp de vara - caldura din interior este insuportabila, chiar si cu geamurile deschise - si tocmai de aceea in anotimpul cald visele oricarui utilizator al drumului public se indreapta spre masinile care iti ofera posibilitatea de a respira in voie si de a privi in jur fara oprelisti.

Zgomotul placut al cailor-putere care se zbat sub capota si vantul care flutura prin plete sunt alte doua motive care imping cumparatorii sa indese mai cu aplomb mana in buzunar si, daca automobilul cumparat are o emblema cu renume pe grila radiatorului, cu atat mai bine.

Citeste si:

Acesta este probabil si motivul pentru care printre cele mai vandute modele cabrio pe piata romaneasca se remarca Mercedes CLK, BMW seria 3, Audi A4 sau Saab 9-3, toate cu nume mari si preturi pe masura.

In ciuda vanzarilor destul de slabe de autoturisme decapotabile, piata autohtona creste constant.

Daca in tot anul 2004 au fost comercializate aproximativ 150 de unitati, pentru 2005 prognozele sunt ceva mai optimiste, lucru justificat si de cele 23 de cabriolete vandute in primele patru luni, cu 16 mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Liderul incontestabil al vanzarilor din acest an este modelul Smart ForTwo (6 unitati), vehicul al carui pret fara taxe depaseste cu putin 10.000 de euro.

Pe locul doi in top se situeaza la egalitate Mini Cooper, BMW 3 sau Mercedes CLK cu cate 3 vehicule vandute, in timp ce pe ultima treapta a podiumului se afla Saab 9-3 si Audi A4, cu cate doua unitati.

Avand in vedere ca vara abia incepe, segmentul de piata ocupat de cabriolete are toate sansele sa devina mult mai important. In acest sens, importatorii au pregatit oferte destul de atractive, intre acestea remarcandu-se Mazda MX-5 cu un pret de aproximativ 15.000 de euro, Volkswagen Beetle Cabrio (15.547 euro), Renault Megane Coupe-Cabriolet (18.169 euro) si Peugeot 307 CC (21.000 euro).