Piata romaneasca de echipamente medicale va creste cu 7-10% in fiecare din urmatorii cinci ani, in contextul in care calitatea Romaniei de tara membra a Uniunii Europene (UE) va atrage mai multe investitii straine directe, estimeaza un studiu al Business Monitor International.
Piata de echipamente medicale si de rezerve din Romania este mai putin dezvoltate comparativ cu altele din regiune, din cauza subfinantarii cronice a sectorului ingrijirii sanatatii si a mostenirii structurii centralizate de stat, cu majoritatea cererii acoperita prin importuri.

Companiile straine, cele mai multe prezente pe piata romaneasca prin intermediul unor distribuitori locali, au aratat mai mult interes pentru Romania, ca urmare a aderarii acesteia la UE la inceputul lui 2007.

In urmatorii ani, calitatea de tara membra a blocului economic european, alaturi de costurile scazute ale fortei de munca si ale productiei, va atrage mai multa implicare a companiilor straine pe piata locala, estimeaza raportul "Romania Pharmaceuticals and Healthcare" al Business Monitor International.
Romania a avut de castigat de pe urma aderarii la UE, atat in ceea ce priveste cresterea investitiilor straine directe, cat si a atractivitatii sporite pe termen lung.

In general, piata romaneasca de produse farmaceutice va creste semnificativ in urmatorii cinci ani, iar medicamentele cu licenta vor beneficia de imbunatatirea cadrului de reglementare si de apararea drepturilor de proprietate intelectuala.

Astfel, Business Monitor International si-a revizuit in crestere estimarea pentru evolutia pietei romanesti, care a crescut mai rapid in 2007 decat aratau proiectiile anterioare.

Pe termen lung, totusi, rata de crestere a pietei romanesti se va tempera usor, desi va ramane in continuare una dintre cele mai dinamice din regiunea est-europeana.

In acelasi timp, nevoia de a face fata datoriilor acumulate de spitale va forta guvernul sa sporesca costurile acoperite de consumatori, ceea ce, pe termen lung, va avea drept efect dezvoltarea pietei medicamentelor ce pot fi vandute fara reteta, cu valori modeste in prezent.

In ceea ce priveste mediul de afaceri, Romania se situeaza, in trimestrul al doilea al acestui an, pe o pozitie de mijloc intre tarile din Europa Centrala si de Est, ca si Slovenia, insa sub Bulgaria.

Ratingul Romaniei din punct de vedere farmaceutic este apropiat mediei regiunii si reflecta regimul nesigur al proprietatii intelectuale din tara, coruptia foarte raspandita si intarzierile mari de plati. Ca efect, multi producatori, vanzatori cu ridicata de medicamente si farmacii au mari dificultati.

Romania a devenit, totusi, o tinta atractiva pentru investitiile straine directe. Recent, numele companiilor Indian Lupin, Dr Reddys Laboratoires si Sherya Lifesciences au fost vehiculate in legatura cu o posibila cumparare a producatorului roman de medicamente generice LaborMed, dupa exemplul preluarii Terapia de catre Ranbaxy.

Medicamentele importate, care acopera pana la trei sferturi din piata, ar putea sa isi piarda parte din pozitia dominanta in urmatorii ani.

Printre provocarile cu care jucatorii din piata se vor confrunta se numara propunerea ca pretul produselor farmaceutice importate sa fie limitat la nivelul minim al unei marci similare de pe 12 piete europene principale, un mai mare accent dat reclamei si cresterea numarului de companii straine prezente pe piata prin achizitia unor producatori autohtoni.

Ultima oportunitate este privatizarea asteptata a companiei Antibiotice, principalul
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri