“In prima parte a anului 2007, strategia companiei Zentiva viza cresterea vanzarilor si a cotei de piata in Romania. Incepand cu cea de-a doua jumatate a anului trecut, atentia s-a indreptat catre profitabilitate financiara si eficientizare operationala, cu accent pe o dezvoltare generala sanatoasa, pe termen mediu si lung, in acord cu piata pe care activam. In acest context, rezultatele pe primele trei luni sunt in concordanta cu asteptarile noastre, semn ca noua platforma construita functioneaza la parametri optimi”, a explicat Jozef Belcik (foto), Zone Manager Zentiva.

Principalul motor de crestere al vanzarilor a fost reprezentat de filiala din Turcia a companiei, care a contribuit cu 1,4 miliarde de coroane cehesti la totalul de vanzari raportat in primul trimestru al anului.

Celelalte piete in care este prezent producatorul au aratat cresteri de aproximativ 11%, mai ales datorita pietelor din Rusia, Ucraina, Bulgaria si Ungaria.

Citeste si:

Producatorul ceh de medicamente Zentiva a inregistrat o scadere de 19,5% a vanzarilor totale de anul trecut pe piata romaneasca, deprecierea fiind pusa pe seama strategiei companiei de a-si orienta interesul catre profitabilitate, in defavoarea cresterii cotei de piata.

Compania Zentiva SA Romania a fost construita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA. In 1998, actiunile societatii se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti.

Zentiva N.V. este o companie farmaceutica internationala, are peste 6.000 de angajati si detine unitati de productie in Cehia, Slovacia, Romania si Turcia.