Cumparatorii impatimiti din Romania vor avea in curind la dispozitie un alt hipermarket. Metro vrea sa construiasca si in tara noastra hipermarketul Real.

Grupul german Metro desfasoara in aceasta perioada o campanie selectiva de extindere a diviziei sale de hipermarketuri Real in estul Europei. Masura vine in contextul scaderilor de vinzari inregistrate de companie pe aceasta piata, astfel ca din luna februarie a acestui an, grupul a inceput o campanie de intarire a diviziei de vinzari din Germania, prin remanierea conducerii Real. Prima locatie vizata de expansiunea Metro pentru acest an este Moscova, unde se va deschide un magazin chiar in iulie. Momentan, grupul nu a anuntat o data exacta la care Real se va deschide si in tara noastra si nici locul unde va fi amplasat.

In topul retailerilor

Metro este al treilea mare grup de retail din lume, cu activitati in 2.400 de locatii din 30 de tari. Anul trecut, compania a inregistrat vinzari de aproximativ 56,4 miliarde de euro. Afacerile operationale ale grupului sint derulate de divizii de vinzari care desfasoara activitati independente pe pietele respective: una dintre aceste divizii, Metro Cash & Carry, lider mondial al vinzarilor angro cash&carry, este prezent pe piata autohtona inca din 1996. Divizia de bricolaj a companiei, Praktiker, a patruns pe piata autohtona incepind cu anul 2002. De asemenea, din grup mai fac parte, pe linga hipermarketurile Real, supermarketurile Extra, Media Markt si Saturn, numarul unu in Europa in rindul centrelor de comercializare a produselor electronice de consum, Praktiker si magazinele Galeria Kaufhof. In momentul de fata, piata hipermarketurilor din Romania mai activeaza grupurile frantuzesti Hyparlo, principalul francizat al grupului Carrefour si Cora, membra a grupului Louis Delhaize.