Cea mai vinduta masina a companiei Autoitalia, importatorul marcii Fiat in Romania, este modelul Panda. De la inceputul anului au fost comercializate peste 250 de unitati.

Pentru a intelege cum a reusit Fiat Panda sa convinga un numar asa de mare de automobilisti romani, ziarul „Cotidianul“ a efectuat un drive test.

Panda este o masina foarte usor de condus, chiar daca face parte din clasa autovehiculelor mici ofera un interior incapator, este foarte stabila si nu in ultimul rind se infige la drum, drum care poate sa fie atit lung, cit si scurt prin aglomeratia orasului. Mai ales in oras. Este o placere sa conduci un Fiat Panda intr-un trafic aglomerat cum incepe sa se gaseasca in mai toate orasele mari ale tarii. Panda este disponibil in patru versiuni: Actual, Active, Dynamic si Emotion. Motorizarile puse la dispozitie de catre constructorul italian sint trei la numar, dintre care una este diesel.

Motor de 1,3 litri

Citeste si:

Varianta mai puternica pe benzina are o capacitate de 1,1 litri si dezvolta 60 de cai-putere. Motorul incercat si de „Cotidianul“ a fost motorul diesel Multijet de 1,3 litri, care pune la dispozitia soferului o intreaga herghelie de cai, cam 70 la o numaratoare mai amanuntita. Cu puterea pusa la dispozitie de catre acest motor si cu transmisia care se realizeaza cu cutii de viteze in cinci trepte, masina face fata oricarei provocari din partea partenerilor din trafic, mai mari si mai costisitori in acelasi timp.

Dotari italiene

Printre dotarile standard ale celor patru versiuni ale lui Panda se remarca airbag-uri pentru sofer si pasager, sistemul antifurt Fiat Code, aer conditionat, centuri de siguranta cu pretensionare si limitator de sarcina, geamuri atermice, servodirectie, scaun reglabil pentru sofer pe inaltime, iar pentru iubitorii de muzica, anumite versiuni au in dotare autoradio cu CD.

Luxul costisitor

Pentru clientii mai pretentiosi, constructorul italian are o lista foarte lunga de dotari optionale. Daca automobilistul vrea ca masina lui sa aiba in dotare ABS si EBD, trebuie sa plateasca peste pretul masinii 247 de euro.

Versiunile care nu beneficiaza de aer conditionat din fabrica, pot fi dotate optional cu acest sistem pentru suma de 390 de euro. O alta optiune la care poate apela un client este conditionatorul automat care costa 689 de euro. Daca automobilistul este cunoscator si prefera transmisia MTA-Dualogic, trebuie sa mai scoata din buzunar 975 de euro, iar geamurile actionate electric plus inchiderea centralizata costa 72 de euro. Pretul pentru Fiat Panda incepe de la 6.540 de euro, CIP, cu versiunea Actual.