Desi media romaneasca devanseaza cu 2 procente media europeana (de 52%), cei mai mari bautori de bere din Europa raman cehii (65% dintre consumatori), polonezii (61%) si germanii (60%).

Potrivit aceluiasi studiu, 35% dintre consumatorii de bere din Romania au declarat ca prefera una dintre marcile de bere produse local, in timp ce 22% dintre acestia prefera berea din import. Exista si un segment substantial de consumatori, care insumeaza 43% dintre intervievati, care au declarat ca nu au nicio preferinta in ceea ce priveste provenienta berii.

In ceea ce priveste consumul de bere la nivel european, 45% dintre consumatori se declara bautori de bere locala, fata de doar 17% care prefera berea importata. si aici, primul loc e detinut de cehi, care prefera berile locale in proportie de 91%, urmati de belgieni (81%) si germani (79%), in timp ce suedezii sunt adeptii berii din import, doar 18% dintre ei preferand berea locala.

Potrivit studiului, din totalul consumatorilor de bere din Europa, 74% o beau din pahar, in timp ce 20% o consuma direct din sticla si doar 6% prefera berea la doza.

Insa indiferent de preferintele particulare de consum, cei mai mari bautori de bere europeni raman cehii, (cu 158,72 de litri pe cap de locuitor), urmati de germani (114,10 de litri), englezi (96,07 de litri), belgieni (90,34 de litri), danezi (84,4 de litri).

Romanii ocupa locul 11, cu 70,73 de litri, devansati fiind de unguri (cu 74,8 de litri pe cap de locuitor), dar situandu-se in fata rusilor (67,21 de litri). Franta si Italia ocupa ultimele doua locuri, cu 33,18 si respectiv 30,15 de litri, potrivit studiilor Canadean din 2006. In anul 2007, consumul de bere pe cap de locuitor in Romania a ajuns la 89 de litri conform statisticilor furnizate de Berarii Europei.

Tot la nivel european, daca era de asteptat faptul ca majoritatea barbatilor prefera berea (57%), studiul a mai aratat ca femeile si varstnicii sunt consumatori de vin mai mari decat barbatii, in timp ce tinerii cu varsta de peste 18 ani prefera bauturile spirtoase.

Studiul realizat de Added Value la initiativa companiei SABMiller a fost realizat prin intervievarea online a peste 7.500 de persoane din 15 tari europene, din fiecare tara raspunzand peste 500 de persoane in legatura cu preferintele lor de consum in ceea ce priveste bauturile alcoolice.

Citeste si:

Producatorul de bere a inregistrat o crestere de 28% a vanzarilor de 28% in 2007, in conditiile in care cresterea grupului s-a situat, volumic, la 7%. Principalul motor de crestere a incasarilor companiei la nivel local a fost berea Timisoreana la ambalaj PET, care ramane marca-vedeta a companiei.

Piata berii din Romania va inregistra anul aceasta o crestere a volumului cu circa 5%, fata de 19,4 milioane de hectolitri, inregistrati in 2007, potrivit datelor emise de Asociatia Berarii Romaniei (ABR).

Anul trecut, romanii au cumparat bere in valoare de peste un miliard de euro, in crestere cu aproximativ 25% fata de valoarea pietei inregistrata in 2006, de circa 800 milioane euro. Ca volum, piata va creste in 2008 cu circa 5%, conform estimarilor ABR.

In Romania, liderul pietei berii este Timisoreana, o bere locala cu o traditie de peste 300 de ani si cu vanzari anuale de peste 2 milioane de hectolitri. De la intrarea sa in Romania, acum mai bine de 10 ani, SABMiller a investit peste 250 milioane de euro in dezvoltarea operatiunii sale locale, Ursus Breweries.

URSUS Breweries, subsidiara a SABMiller plc, detine o cota de piata de 24,9%. Compania are sediul central in Bucuresti si detine 4 fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov,nd peste 1.500 de angajati. Portofoliul producatorului la nivel local cuprinde marcile Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Timisoreana Redd’s, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

SABMiller plc este unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume, cu participatii in companii de fabricare a berii si contracte de distributie in peste 60 de tari de pe sase continente. Marcile grupului includ beri internationale premium, cum ar fi Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell, precum si o gama de marci locale. In afara SUA, SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii de imbuteliere a produselor Coca-Cola din lume.

In Europa, SABMiller plc detine 19 fabrici de bere, in care lucreaza peste 21.000 de angajati, si care au produs anul trecut 7 miliarde de halbe (aproximativ 35 milioane de hectolitri de bere).